Sunday, March 29, 2009

EARTH HOUR....!!!

elow kepada semua...

Haaa..kempen Earth Hour dah pon habis..semua dah boleh bukak lampu dan elektrik masing-masing. Atau ada lagi yang off letrik tak buka-buka sampai sekarang. Amboi-amboi, terlebih semangat pulak kawan kita ni yek. Amacam??? apa perasaan kalian semua kena stay dalam gelap bercampur dengan panas?? best?? Ni pula cerita aku kena terpaksa stay dalam gelap dan panas. aku punyer la geram. bukan pasal kena padam lampu. bukan jugak geram sebab kena berpeluh-peluh membasahkan ketiak selama 1 jam. tapi ni rasa geram sebab ada orang pergi tutup main suis aras blok aku. pada hal aras lain relex jer sambil diorang boleh lari2 lagi, boleh mamam megi kat bilik diorang.

masa tu aku baru lepas solat isyak. (solat dulu beb, tak mau solat dalam gelap). habis jer solat aku buka telekung...tup tup..lampu tepadam. alamak,,aku mula gelabah. terus jerit

PIKA..!!!
nama roommate aku yang tengah solat..


pastu dengar pulak seorang lagi jiran tetangga aku yang bilik depan menjerit. histeria ke apa pulak budak ni.

AZIE..!!!.

adoaiii..aku terus buka pergi serbu bilik depan. takut sehhh dalam gelap. nak pergi kat pika dia tengah solat. aku tanya Hajar budak histeria bilik depan.

aku: kenapa jerit2 nama aku. rindu aku ke?erk..ayat rindu ni tak de yek saja ngada2 letak
hajar: siapa tutup lampu? aku tak sempat pakai baju
aku: ingatkan apa tadi. dushhh..

**aku translate balik sebab kami communicate dalam loghat terengganu

lepas tu tak tahu nak buat apa. nak study tak boleh. ceceh azie, tiba-tiba rajin pulak nak study time2 gawat cenggini. so, aku buka cerita raja lawak nabil final 2. lapas tu aku ronda2 kat bilik yang relex jer sambil diorang boleh lari2 lagi, boleh mamam megi kat bilik diorang tu. amboi, lepak bilik Lele jap, ada kipas. pastu rasa nak balik bilik. budak2 lain duk ngata pasal aras aku yang semangat 1 aras tutup lampu. kagum? kembang kempis? perli ke oitt?


ahhh..aku tak peduli. semangat-semangat jugak nak buat kempen earth hour. tapi bagi la warning dulu nak tutup lampu. kussss semangat ooooo..



ok la..apa pun kisah kalian selama 1 jam tu. aku dah ada kisah aku, kalian pula bagaimana???


4 comments:

cikNiarun said...

kisah aku..kat umah hanya tup lampu bilik..

Dekna said...

nak tau pe aku wat
wktu "jam dunia " tu?

ak tdo..hee gelap2..bez la tdo

shazika said...

cehh..zaty

orang nak ambil feeling pe jadi
masa eart hour..
hg pulak gi tidoq time tuu

shazika said...

nurain..

erkk..kita kena ttup lampu
je ke

or semua letrik kena ttup
tak faham lor

pe yg spatutnya kena ttup??