Friday, August 28, 2009

mak, ..aku nak baju raya

hello semua..lama rasanya aku tak muncul sini. rindu sama aku tak?? sila ngaku semua. ceh, macam lah ada orang rindu kat kau azi. kita masih dalam bulan puasa ni tak baik tau tipu-tipu. kalau rindu ngaku cepat-cepat. haikk, bulan puasa je ke kena cakap terus terang..okey. stop sini jek pasal rindu. tak mau ngaku sudah. nada merajuk


baju raya kamu kaler apa tahun ni? berapa pasang? aku punyer sepasang je kot. mak aku yang bagitahu cenggitu. tahu mak saja cakap gitu kan. tak mahu aku excited beraya macam lah usia aku masih muda sangat nak beraya sampai 5-6 pasang. 19 tahun muda lagi ah. lagi 2-3 tahun boleh lah nak kahwin kan. cehceh, gatai kamu ye shazika.


memang suprise kejutan gampang giler ah baju raya aku tahun ni. hari ni nak raya baru dapat tengok. annoying kan treat aku macam sampai tahap ni. ni mesti mak aku ambil ukuran baju yang lama-lama. kompem gedabak besar baju aku. mak masih tak dapat terima hakikat bahwasanya anakandanya ni dah shrink tak macam dulu lagi. sight (T__T)


tema kaler baju family aku tahun ni oren nak macam cokelat gitu. yang ni pon mak aku yang cakap. bukan aku. giler kau tak dapat imagine lagi ni rupa paras baju raya aku. (~~.") terasa mahu esok terus raya nak tengok baju raya. hahahaha


tak sampai seminggu puasa dah nak terus raya. apa yang pasti, semakin dewasa semakin sikit jumlah duit raya terkumpul. dulu aku ngan adik-adik akan berjalan satu kampung sapai ke kampung sebelah pergi kutip duit raya. pernah jugak konvoi ngan anak-anak jiran tidak kurang dari 20 orang pergi serbu dari rumah ke rumah. syioookkk woh.


semua tu kenangan je lah sekarang dah tua bangka gini hari raya tinggal di rumah hidang juadah untuk tetamu.


ni buat tatapan yang rindu kat i. chow dulu yek. daaaaa



oh..ramainya yang rindu i rupanya. tadi tak nak ngaku. ewah



7 comments:

Fatin Aliyya said...

oit azie.ko hengat ni program model muslimah sejati ke yg dok post gambo gambi bnyk2 tue.haha.

lupa laks.camat berposa.hhe.sowi ngutuk tadi.skang i say sowi.^_^

shazika said...

tara hal la...camat pose kutin yayayaya.

sbb aku ase dah lama tak bargambar. tu yg taruk banyak2 uh

pecinta_Islam said...

salam wak..klu msh ragu2 itu rmh tok guru ke x cbe bkk youtube taip "Diari YB: Tok Guru Nik Aziz Nik Mat, MB Kelantan (43 minit)"..dan cbe awk tengok minit ke 23-24..itu la rmh tok guru..sama mcm dlm gmbr yg sy letak kt blog sy tu..biasa jekan..hnye rmh kayu dan tidak pula berpagar.dan tiapa pula pengawal keselamatan..:)
k..slmt berpuasa

skem said...

hahaha.. beli pakai duit sendiri ar.. elaun dah ada kan2.. hahaha..

shazika said...

syahbandar: biasa je kan lifestyle beliau..tenkiu for ur information


skem: mana dapat elaun lg skem..ld 3 bln baru dapat

[z@ck] said...

cantik selendang...!!
=)

shazika said...

tengkiu kak
beli kat masjid jamek