Saturday, November 7, 2009

lelaki oh lelaki

tiap-tiap hari mesti kena jumpa ngan laki, keluar je dari asrama mesti nampak laki. jalan-jalan nak pergi makan pon mesti jumpa lagi. ish ish ish. kenapa tiba-tiba nak cakap pasal lelaki ni..?? ~wondering~


sebenarnya banyak hal pasal lelaki yang aku rasa pelik. tapi emmm macam tu lah.
lelaki tetap lelaki. hal yang pertama adalah pasal rokok. kenapa mesti kalau lelaki mesti nak merokok. aku memang suka lelaki yang anti-smoking. betapa kentalnya seorang lelaki yang menahan nafsu untuk tidak merokok. syabas buat kamu


ada satu kisah aku rasa eh, kesiannya. ada sepasang suami isteri sedang jalan-jalan. si isteri membawa seorang baby. yang si suami pula berasap berkepul-kepul menghala kan asap ke arah si isteri dangan baby mereka. kesiannya kat baby tu. aku dah kasi warning awal-awal to my future husband. sebelum kahwen kena stop smoking. ehem ehem.


sekarang aku dengar banyak kes pasal lelaki lembut dengan kes gay. astagfirullahhalazim. dulu masa kat UUM budak laki cerita. setiap sem bilangan si lembut akan bertambah. memperluaskan tamadun lah katakan. yang tak tahannya, kebanyakkan yang lembut aku jumpa semua badan memang tafff ah. tapi sedey seh. kenapa semakin bertambah bilangannya. yang gay satu hal. pompuan ramai kenapa nak kaple laki sama laki?


ntah la. pe nak jadi ngan dunia sekarang ni. pompuan laki perangai sama jek. hek eleh azie. macam lah kau tu baik sangat kan. tapi aku berusaha untuk jadi perempuan baik even aku sendiri akui. untuk berubah itu memerlukan masa. kena ada support dari orang terdekat dan masyarakat.


eh..sebelum terlupa. aku nak share ngan kamu semua satu belog best punyer. tingkatkan amalan kamu semua yek. kereta mayat





.

6 comments:

[z@ck] said...

laki yg x smoking sangatlah macho dan wangi..
=)

meo188 said...

ehem2... tidak lupe jg ade jg perempuan merokok...

prempuan jg merokok...

lelaki kaum yg baik dan macho...

sekian... huhuhu

Anonymous said...

baiklah dinda.... kan ku berhenti merokok

hahaha

shazika said...

zack:

tapi
ada jgk yg tak smoking tak wangi
yg smoking wangi

shazika said...

meo188:

ehem
ye la tu
pompuan merokok mmg nmpk buruk kan
sbb lumrah org tgk
laki je smoking

shazika said...

fcc:

owh
cepat2 la stop smoking
demi ksehatan semua