Thursday, November 19, 2009

Menggelabah babe..

Alhamdulillah.. Aku nak laung kat sini EXAM DAH HABES....!!! Meh aku nak share experience aku setiap kali exam. bukan untuk hari ni je tapi setiap+kali+exam.


Situasi 1: Soklan spot

setiap kali exam benda aku tunggu soklan spot ah. Pergi tanya cekgu-cekgu, member kelas lain, contact member sekolah lain, contact budak tu contact budak nih. pokok nya kedit mesti dah kena standby siap-siap. Pastu kalo dah agak masa dah nak nazak study yang tu je. Pastu padan muka yang spot tak kuar terkial-kial tanya budak sebelah.



Situasi 2: Esok exam, malam baru kusyuk mentelaah

Macam orang normal biasa jugak walaupun target sebulan sebelum exam nak offline, taruk lappy dalam beg zip ketat-ketat tak mau on9 tapi hakikatnya malam sebelum exam baru nak off lappy. Haisshh...Baru nak buka buku bila member datang bilik aku mula lah tegur "eh, study azi?"



situasi 3: Movie

Time nak exam ni lah muncul cerita-cerita best kat pawagam dan dari member-member yang supply video kat aku.

" azie, aku ada banyak movie hot and best. Meh lah ambik. "

" azie, jom kuar tengok 2012. Hangat sekarang ni. "


situasi 4: Beribadat

Baru sibuk cari telekung nak solat. Ajak kengkawan pergi surau, mengaji, zikir, kusyuk dan tawaduk bangun kiamulail malam-malam. eh mesti lah kiamulail waktu malam kan. Pastu time rehat tak pergi makan sebab nak ke masjid solat sunat Dhuha ambil berkat kan solat Dhuha Allah permudahkan rezeki. Astagfirullahhalazim...Perbetulkan niat aku balik.


Situasi 5: Ah..baru teringat

Bila baca soklan, imaginasi aku terbayang-bayang benda yang aku baca dengan kehendak soalan.
contoh soalan: Apakah sumbangan Malaysia dalam OIC?
alamak. Aku tak tahu nak jawab apa tapi aku ingat isi yang dia nak tu duk kat muka surat bahagian kanan, ada gambar kat page tu, tajuk dia siap bold lagi, aku dah highlight kaler kuning tapi isi nya aku tak ingat so, aku hentam je lah.




Itu lah sebahagian yang jadi kat aku. Eh, malam ni aku naik bas kat Putra pukul 10pm. doakan keselamatan aku ya. Bye bye...



8 comments:

Syifa Alshah (wutwut) said...

salam. huhu~ ramai student macam gini kot. :DD

me too lolz~

nway , hati2 tau malam nanti. balik mane?

Anonymous said...

takder isi ko ambik jer isi blog aku
haha

[z@ck] said...

happy hols dear!

myza said...

hahaha-biasa la tuh..goodluck..boleh enjoy daaa

Anonymous said...

ahahaha..normal ar tu babe..heeeeee...kalo tak de soklan spot cm tak bole nk jwb exam...padahal mse upsr ke pmr ke spm ke mne ade soklan spot yg btol2 spot pon..tp bole je jwb..hehehehhe...

DilOt said...

skang dilot nak umumkna..result dah kuar..uwaaa...

shazika said...

Afzainizam :

suka jgk p blog kamu
ske yg pasal moto

impish_yatie :
spot2 tu mesti punyer
kalo tak sempat baca

DilOt :
amacam rezut?

fa'el faweeyy :
aku balik kg
kg rahsia..he3

shazika said...

myza :
wokey sis

fcc:
hahaha
belog kamu mmg banyaaaaak sgt isi
aku ske lawak

sis z:
hepy oliday sis