Monday, November 16, 2009

meseg berantai

“allah aku cintai kau dan aku perlukan kau…datanglah ke hatiku…”" kirim pada 10 orang dan lihat keajaiban malam ini, tolong jangan delete. ia benar2 terjadi. ini sms dari ibu ali said-juru kunci sayyida makkah yang bermimpi bertemu rasulullah saw. beliau berpesan: kuatkan aqidah dalam ibadah kerana dunia ini sudah goyah dan tua. sebarkan sms ini ke 10 muslim insyallah dlm waktu 10 hari akan dapat rezeki besar dan jika tidak disebar tunggulah kesulitan yang tiada henti”


Pernah tak kamu semua dapat meseg yang seakan-akan bunyik camni? Pastu kamu pon apa lagi terus forwad meseg-meseg tu kat member-member sebab tak mahu dapat padah kalo tak forwad kat orang lain.


Kalau dulu-dulu orang edarkan pakai kertas yang di fotokopi. Sekarang kan zaman dah canggih, boleh forwad pakai sms, emel, dan kat ruangan komen. Kalau meseg yang berunsur keagamaan macam kat atas tu jangan lah di layan. Buat tatau je sebab di khuatiri menjadi khurafat dan murtad. nauzubillah.


kenapa pulak takut di katakan khurafat?


sebabnya..kamu akan rasa eh, kalo aku tak forwad ni satgi aku dapat masalah. Itu niat dah lain. Percaya kat meseg tu pulak dah. Aku selalu dapat meseg ni orang forwad kat friendster, emel, meseg, dan tagged. Aku buat donnoe je lah. Malas nak forwad kat orang.


Bila aku dah tau meseg nih boleh timbulkan kurafat, aku terus nak kasitau kamu semua. ingat tau, jangan main forwad je meseg yang bukan-bukan cenggini.




>

6 comments:

Azie said...

taw x pe.. aku benci giler bile dpt msj cm tu... ngek la org yg caye...

B E L L A said...

slalu dpt kat fs..xyah tggu bkk, terus delete..

DilOt said...

sape yg forward2 tu..mmg ada akal..tp tak pakai sangatla...benda2 mcm tu nak lak ikut..adoi...

delete sudah...

shazika said...

azie:
kdg2 ada jgk yg caye
kalo tak, xkan lah ada yg foward

bella:
aku pon mcm ko
trus dlete

dilot:
delete sudah kan

Anonymous said...

aku delete je

shazika said...

bagos2 :))