Thursday, December 31, 2009

Ringtone saya lagu Blackdog Bone


Sekarang semua orang bercerita tentang apa azam untuk tahun 2010 yang akan datang esok. Berbicara tentang kat mana nak sambut new year dan buat aktiviti apa pada malam new year dan dengan siapa nak keluar dan dengan apa. Bagi saya pula, saya dah tetapkan tahun baru saya pada 1 muharam dan aktiviti adalah membaca yasin dan solat hajat. Saya dah buat azam pada 1 Muharam.

Saya tak mahu bicara tentang azam. Sekarang nak senaraikan apa yang telah terjadi pada saya pada tahun 2009.


1. Saya bersyukur walaupon berat kurang dari 40kg saya masih sihat di samping keluarga dan kawan-kawan


2. Masih beragama Islam dan menunaikan segala ibadat sebagai umat Islam dan tidak keluar rumah tanpa menutup aurat.


3. Dapat lesen motosikal dan lesen kereta.


4. Belajar di 3 institusi pendidikan. Awal tahun di Matrik Pahang lepas tu sambung sekejap masuk UUM kemudian dapat tawaran masuk Maktab sampai sekarang.


5. Berkesempatan melawat kawan-kawan dan teristimewa di Kulim untuk beberapa kali.


6. Terjumpa kekasih lama sedang bekerja di sebuah kedai makan area Cherasss dan seorang lagi di kampung sendiri siap datang rumah masa raya.


7. Tahun ni berada di 4 buah negeri..Pahang, Terengganu, Kedah dan KL.


8. Saya kehilangan Tol Ki (datuk) pada hari pertama saya berada di Maktab Perguruan dan tidak dibenarkan pulang ke kampung. Sekarang saya hanya mempunyai seorang nenek.


9. Masih berhubung dengan kawan-kawan dari sekolah rendah saya SKBS, SMK(A)DG, MRSM PDRM, KMPH, UUM dan IPIK. Pernah baca kan entry tentang reunion saya bersama kawan-kawan darjah 6 dan saya berhubung dengan kawan-kawan melalui facebook.


10. Blog saya dah berusia 1 tahun dan mempunyai 159 follower.



Itulah antara kisah hidup saya sepanjang 2009 dan akan menjadi kenangan. Semoga tahun 2010 lagi bagus dari tahun 2009. Lagi 1 saya pernah pakai ringtone lagu Gadis Ayu by Blackdog Bone. Bila orang kol sengaja angkat lambat-lambat sebab nak dengar dia sebut part 'Hai si gadis yang manis' Haha perasan bagus itu bagus kan (^____^)

20 comments:

LuVidA^^ said...

cian nye mase to'ki meninggal...xley balik tgk ek...
emm..

kr0nc0ngmalaya said...

yeahhh.. tahun baru...smangat..smangat..

shazika said...

luvida:
mak tak kasi balik sbb baru je dftar

muz:
oh yeah!semangat woh

Cik Renex said...

hepi new year shazika..

sy follower u yg ke 161..heehe..
cntik no..
=]

shazika said...

wah wah
x sgka lps posting msh ad owg folo
tengkiuuuu renex
muax!

dOrmantWriter said...

TAHUN BARU.. SEME BARU... EMM NAK AWEK BARU NIH..HUHUHUHUHU

zuwairiaiman said...

i hope the best for your future tau.. i support your blog babe

shazika said...

apa ni
awek lama pon ditinggalkan
sian awek lama

Silent said...

yep..ade byk mende untuk disyukurkan..huhu

jujia said...

yang da lepas jgn dikenang
yang tahun baru kite kenang..

p/s : mngarut di hampir tahun baru

Fatin Aliyya said...

oit mak cik.itu bukn bagos.itu sengal nmnyer.ada paham??haha.

weh azie, AKU RINDU SAYANG KAMU!!!

shazika said...

silent:
syukur slalu kpd allah

shazika said...

pembonceng stia:
btol
tp knp mngarut?

shazika said...

kutin:

windu hg jugakkk....!!!!

cybernetic88 said...

wow. lagu jwng. i lyke. hee. hepi new year beb. moga thun ni kte lebih bersemngt k. gud luck =)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

GUGUGUGU.

beshhh belog kamoo.

happy new year!

orang kuat said...

salam ziarah...

perasan tu lg bgs jikalo dicampo ngn santan...jd la perasantan..
TorBayeekk...

Winston Merah 14

Meooo Comicore Club said...

bilalh kite leh jumpe ye....?

shazika said...

winston:
prasantan?

meo:
jumpa?

oranglidi said...

waaaahh!!! bagus!