Wednesday, January 6, 2010

Gerhana cinta luka



Salam. Saya sekarang kusut bila memikirkan pasal duit. Semalam saya pergi makan kat kedai makan yang biasa saya pergi. Tahun lepas kalau saya makan bajet saya RM7.00 untuk sekali makan. Menu yang saya makan adalah sama je macam dah tak de menu lain sebab tu nak pergi makan bawak Rm7.00 jela. Pastu kemarin saya pergi kedai makan tu dan makan menu yang sama je macam dah tak de menu lain tu dengan harga RM8.50. Wohaaa..


Ehem, macam chekgu tak?



Mula-mula saya tak leh terima kenyataan walaupon akak kedai makan dah explain kenapa harga naik. Sekarang saya fikir betul juga kenapa naik. yang saya tak puas hati KENAPA NAIKKAN HARGA GULA!!! Saya sebagai salah seorang rakyat Malaysia pon rasa geram dan terseksa. Memang tak patut naikkan harga benda yang semua orang nak makan pakai tu.



Nak minum air teh pon pakai gula, air fresh oren pon pakai gula, roti pon pakai gula, air sirap pon pakai gula, nak masak lauk pon pakai gula, nak buat kuih pon pakai gula.



Memang tak patut terhadap seseorang seperti aku. Dah lah aku seorang pelajar yang memerlukan duit hanya bergantung pada duit elaun, kerana aku kurus kering nak kena makan banyak naikkan berat badan, duit elaun belum masuk, ayah saya pulak di ishtiharkan bankrup oleh kerajaan. Duit tengah sesak ni. Saya harap kerajaan pikir balik wajar ke tindakkan drastik nih. Saya setuju harga rokok di naikkan tapi langsung tak setuju harga gula di naikkan.!!



Boooooooo. Tak dapat nak realisasikan impian nak naikkan berat badan sebab nak makan banyak pon pikir pasal duit. (T____T)








22 comments:

[z@ck] said...

tu dia aih..
boleh 2 kali makan kat sini..
huhuhu

Anonymous said...

hahahaha...len kali spare je r duit lbey=P...alaaa...biase ar tu...sume pon nk nek hrge..huhhu...dpt elaun kire untung..ni yg mminjm ni lg parah..huhuh

BuDakHutaN said...

alamak...
kalu camu kena bawak biskut lah lepas ni... ades...

daus said...

cik shazika oii,,kurangkan gula tue kan baek t0k kesihatan..papep0n,,mkan lar kat arina kdai pling ujung kat velo tue..murah giler,,ayer buah dier singgit stengah jer...

shazika said...

sis zack:
mahal lor mknan kat sini kak

shazika said...

yatie: elaun tu ckup2 utk mkn je tp syukur ada

budakhutan: bawak biskut pi kdai ke? hehehehe :P

daus: weh, siyes singgit stengah je air buah? kat aku makan tu 3rgt lor

Seimura said...

aku pun kurus jugak. xpe kurus asal sihat n bahagia. hohoh.

Anonymous said...

naik harga = makanan mahal = kene makan sikit = leh diet? hehehe

shazika said...

seimura: btol tu. mak saya pon cakap gitu

julia: waaaa...saya nak tambah berat badan (T___T)

meozie said...

cian die...

tulah kerajaan nie...

sat lagi nak ada GST pula...

semua bende kena cukai nanti....

rakyat dibeban lg...

btw, cute eh bc buku cenggitu :)

Editor said...

Kerajaan biasa la..harga barang semua naik..gaji korang tau la siput.
Klik nuff banyak tuk si azie nie cian die..

shazika said...

meozie: GST tu apa?

tim: bagos tim, promoyte belog i ye :P

juanghidup said...

xpala cik shazika. kurus tu menawan. elakkan keboroian. hehehe...

meozie said...

good & service tax... nanti semua bende kena byr cukai mcm mkn fast food tue.

Unknown said...

Harga asal 7.50
Gula naik 20 sen sekilo
Paling mahal naik pun
Harga asal = 7.50 + 20 sen naik
Baru 7.70
Macam mana leh sampai RM8.50 ?

shazika said...

pejuanhidup:

menawan apanya kalau kering gini. laki pon tak mau :((

shazika said...

meozie: owh..yeke? lagi nahas lah kalau gitu

touyakamura: air buah kat situ dulu rm2.00 karang dah jadi rm3.00. huh!!

ASaDa RyutaRo said...

adeh.. tajuk dier best "gerhana cinta luka"
sian seyh gula naik.. org nk naik berat bdn pun terpaksa pikir 2-3 kali.. kehkehkeh

shazika said...

asada: cian aku kan

|.a.r.i.e.z.a.| said...

lenkali klu nk jimat, bawak bekal gula sndri, ckp kt tokei kedai tu, air oren tnpa gula, so krg hrga kan makcik? hahaha

shazika said...

wohaa..sungguh bernas idea kau arieza..tp malu la aku nak try

Nurul Harun said...

cumel dan kasihan.
hehehhe.
;]]