Saturday, February 20, 2010

Isu hubungan sulit


Sejak akhir-akhir ni bila saya sign in facebook asyik tertengok yang kawan-kawan saya berstatus 'in a relationship with' lelaki atau pompuan mana ntah. Saya ada tanya siapakah gerangan orang itu tapi mereka tak komen balik pon nak cerita kat saya. Saya tahu la saya jarang bukak facebook tak tahu sangat isu semasa yang terjadi kat kawan-kawan saya. Mungkin jugak mereka ada nak kasitau saya tapi dalam keadaan saya sibuk. Sigh. T___T



Terjadi juga 1 insiden senior saya dah kawen dan bila publish gambar kawen dia kat facebook semua orang terkejut yang dia dah kawen. Sampai hati tak kasitau member kan. Semua orang terkejut ah termasuk saya, guru-guru dan sape-sape yang mengenalinya almaklong lah senior saya tu femes kat sekolah.


Alah. same la macam dunia artis. Bila dah femes semua orang nak tahu pasal kehidupan dia. Sampaikan dia nak kawen pon secara sorok-sorok tak nak heboh kat peminat dan media. pastu bila dia dah kasitau, semua orang nak marah kat dia cakap sampai hati tak bagitau nak kawen, tak jemput pon ke kenduri kawen, nak tahu sangat dia kawen dengan siapa. Ish Ish Ish....



Setiap orang ada privasi masing-masing. Saya harap nanti kalau kawan-kawan saya tu nak kawen jangan la plak sorok dari saya yek. Kalau tak nak jemput pon sekurang-kurangnya inform la kat saya kan.



20 comments:

hans said...

yups
buat apa nak sorok benda baik kan?
bukan rugi pun bagitahu
silap2 member kasi hadiah peti ais ke apa
dia juga untung

Fiq said...

haha... hubungan sulit mmg sulit utk diketahui=)

Mysara Newrie said...

Haha. Saya lambat lagi nak kawen. Hehe

shazika said...

hans: peti ais?..ais krim je sy bagi

shazika said...

fiq: dah nama pon sulit fiq

shazika said...

mysara: cepat la kawen

|.a.r.i.e.z.a.| said...

tu la kan.. kdg2 terkejut2 je tengok mmbr2 dh kaweh ehhee.. tp alhamdulillah setakat ni,, klu kwn2 aku kawen, sure dia bitau dulu., paling krg pun 1 sms.. xpun kt FBook or email.. huhuh

tp kdg2 aku tercicir gak dr senarai yg diundang,maklumlah duduk jauh d UK ni.. tp klu aku ada kt malaysia, semua psti jemput. rindunye!

Silent said...

hahaha...beselah...

shazika said...

lesboku: cian kau. rindu la kat kau. lama c chat

Anonymous said...

nice post..nanti sy kawen,sy jemput k..:P

Lia3003 said...

dia wat kenduri utk saudara terdekat kot..tu yang x jmpt..jangan sedih2

shazika said...

monica: oh yeah..tengkiu monica

Dina Zakaria said...

announce je wedding kat fb, senang...
jimat..=)

noorafzan.blogspot.com said...

dah orang tak sudi nak bgtahu..=)

Anonymous said...

ala. x apa ler sorok2
kadang2 malu gak nak heboh2 ni

WNA said...

mungkin budget kenduri kecil.
mungkin ada cerita di sebaliknya.
mungkin tak ada apa2.

let them be.

Ken Wooi said...

facebook keeps people in touch and updated with each other's life.. =)

kenwooi.com

Anonymous said...

kadang2 pun mai pelik tgk kwn2 mai letak in a relationship with dgn balak/awek dowg.. sedang kn, dowg dok jd romeo/geligurl ngurat awek/boyjambu lain.. yg couple dowg pun lebih kurang? agagaga.. sengal jep.. xD

syazwan safwan said...

Setia anda, setia pasangan

[z@ck] said...

malu oh nk cerita kat suma org diri dah berpunya.
hahaha