Sunday, March 14, 2010

Dummy account di facebook



Pada suatu hari saya log in facebook dan tiba-tiba sorang kawan yang tak diketahui sape yang empunya badan berkata hye, ceceh ajak chating ah tu. Nama dia Rey (nama je tapi tak kenal sape). Saya tanya sape Rey ni. Dia kata member 1 kelas masa darjah 6 Mawar. Saya pon apa lagi terus ushar Rey punyer profile. Tak de pape pon yang nak katakan dia sama kelas ngan saya. Tapi sebelum ni kelas 6 Mawar ada buat reuinion dan Rey ada sekali. Selepas reunion semua tertanya-tanya sape budak Rey yang bengong gedik nak rahsiakan identiti macam femes sangat tu.



Masa chating tu saya luahkan apa yang member-member saya punyer pertanyaan yang semua orang nak tahu sape yang bengong gedik nak rahsiakan identiti macam femes sangat tu. Rey pon jawab dia saje cipta dummy account tapi dia ada lagi 1 real account facebook. Facebook Rey ni dia cipta untuk berkenalan ngan orang yang tak kenali dan saje suka-suka taruk nama Rey. Perlu ke?? Ada jugak kawan-kawan saya yang taruk nama femes sampaikan kalau tengok muka baru nak cam sape empunya facebook tu. Ada jugak tengok nama pon tak kenal tengok muka pon tak kenal almaklumlah semua dah dewasa punyer style tersendiri.



Saya pernah masa zaman jahiliah nak involve dalam facebook ni saya pakai nama Shazika Shahrim tiba-tiba chekgu saya tegur kenapa pakai nama lain yang orang tak kenal guna je nama real senang kawan-kawan, chekgu-chekgu, ex-boipren-gepren nak cari balik nak joint balik relationship. Okey fine, saya pon tukar pakai nama real saya. So, what's your oppinion about dummy account and pakai nama glemer?


21 comments:

sayaidaydotcom said...

better pakai nama sendiri..orang pon senang nk cari..lost contact ke kn..
nanti klu member khwen..senang nak ajk..taklar tercari2..he3

TMUkmkd said...

apa bestnye jadi orang lain?
hoho tak best.
so sama gak dengan ada acc dummy dan guna nama glamour

tak best

abigemok said...

guna je nama sendiri.... sng nak cari... ni nak letak nama entah apa2.. kang x dlyn padan muka.. :D

magsob said...

kan kan kan...cam hayam kalo face book name macam bessstt tuh kan...hehehe

shazika said...

cik iday: kawen je kamu ingat heh :P

TMU: huhu..tak best

shazika said...

kyubi: aku pon tak layan jgk yg tak dikenali di fb

magsob: hehehehe..

Kujie said...

ada satu je akaun FB, juga dummy akaun semata2 nak register GB....mmg tak aktif....friendlist pun tak de

shazika said...

woha..kak kujie komen blog sy

tengkiuu

|.a.r.i.e.z.a.| said...

diorg tu budget femes la tu kan. hehehe.. tp dh nama facebook. letak la nama asal seasal2nya... baru senang geng2 lame nk carik. facebook is facebook. bkn myspace or frenster :p hahaha

sugar2 kapas strawberry said...

aha...bajet best la tu kn..hihi

[z@ck] said...

pakai nama glamer bt org susah nak cari kita je..
bukan tu je..terus lost contact dgn kawan2 lama..

nama real kan lebih sedap..bt pa nak guna nama samaran?

Fiq said...

btter nama betul. baru la nampak cam honest skit=)

mie said...

wahh!!!
kak kujie dtg cni.....
hehehee

shazika shahrim...
sedaap nama tu...
tergoda gue...
heheheee

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

nama real lg bagus...

senang kawan2 lama nk kenal n cari kita kt fb

bangga dgn nama sndiri kat fb..

=)

mazru said...

salam,

Ramai yg pakai nama glamer..tp utk berkenalan semata2 kite wat akaun camtu sy rase takde faedah sgt..huhuhu..sbb palsu je kan..

baik gune nama sebenar je..sempoi straight to the point..

hehe add aku..
mohd.mazru@gmail.com

hahhaa

AMR said...

guna nama sendiri la best.. takyah nak selindung2...

Izwan Komari said...

pki name lain sbb bile masuk U org dh pggl itu....dlu time skolah org pggl lain

hans said...

orang macam nih pun ada ekk
hahaha
macam2 dunia

Anonymous said...

nama glemer lg menarik minat kot

fara said...

ntah2 senang cikgu nak jejak anak murid die tak?
huhuhu

:P

heaRd mRs sumOnelse buBbLinG said...

name reall lorh !