Monday, June 7, 2010

Meseg peperangan Israel



Sejak berita tentang peperangan di Gaza, beberapa kawan telah forward meseg minta di bacakan beberapa potong ayat dalam beberapa buah surah seperti Surah Yunus dan Surah Al-Fath. Mungkin kamu juga mendapat meseg yang sama dengan saya.


Pada pendapat saya tak ada gunanya kalau kita main forward sahaja meseg tetapi tidak berdoa dan membacakan surah tersebut. Minta pertolongan daripada Allah bukan berharap dengan meseg yang di forwardkan.


Apabila saya balas meseg seorang kawan dengan pendapat itu dia membalas,


“Kau tak pernah tengok berita ke? Kat bumi Gaza tu dah bermandi darah apa lagi yang kita boleh buat. Kau boleh ke pegang senapang perang kat sana? Kalau aku orang yang nak hantar aku sanggup tolong sama perang sanggup mati”


Nampaknya pendapat saya silap. Ramai yang sanggup berkorban demi Islam. Sama-samalah kita berdoa agar peperangan itu dapat dihentikan. Allah sedang menguji kita wahai umat ISLAM. Sedarlah….


8 comments:

nIsYa said...

klau boleh memang nak sgt pergi tolong

Admin said...

moga2 kekejaman di sana akn trhnti..
Allah sdg mnguji umatNya..
sama2 kita berdoa krn doa itu snjata kita..
=))

NAZ said...

sya pun mahu jika di perlukan:)

annadzirah said...

mogamoga segalanya berakhir.

hans said...

ekau suruh la dia pergi tgok
kadang2 orang kita ni cakap jer lebih
apa2pun kita memang sentiasa berdoalah untuk kesejahteraan semua umat Islam

Azie said...

hem... idk wat 2 say. nak ckp pn, mende same yg org len da ckp.. yahudi laknatullah. Smoga Allah balas balik kekejaman dorg tu. sbb tu hitler bunuh yahudi dulu kot.

Fatin Myaa said...

sedih doe

arep!! said...

aku skong ko,, aku pun sedih
klau nak derma dkat gaza bukak blog aku ade link kat situ, care2 nak derma
http://bukansaye.blogspot.com/