Saturday, June 19, 2010

Pen-pal dan phone-pal


Dulu masa zaman sekolah, aku ada satu kawan nama dia Salihah. (Kalau tak silap lah). Aku selalu berutus surat ngan dia. Kami bercerita tentang pelajaran, kesukaan, dan masa tu pulak kami bakal menduduki PMR. Dalam masa yang sama dia menaruh perasaan kat sorang jejaka kat MRSM aku. Sal ni budak MRSM jugak. Kadang-kadang kami saling hantar Salam Maresma. Budak-budak MRSM tau la benda alah ni.



Nak tambah lagi kenalan aku ambil alamat rumah siapa-siapa je lah kat dalam Utopia, Quest, Mangga (euwwww, tapi tak antor pon surat). Biasanya aku ushar jejaka ensem jer. Pernah lah ada yang balas tapi bukan jejaka. Pompuan yang balas. Awek dia wohhhh...Tobat aku tak berkenalan dah lepas tu.




Aku antor surat kat salihah je. Pastu sampai sekarang aku dah tak berhubung ngan Salihah lepas dia dah tak duk MRSM.



Pastu bila lepas SPM aku dapat la sebijik henfon. Mula lah orang main passing-passing nombor talipon. Apa lagi kerja budak lepas SPM, perabih duit PaMa beli topup main meseg. Member yang meseg ngan aku melekat sampai sekarang adalah sorang nama Ajim.



Zaman sekarang ada lagi ke budak-budak main balas-balas surat, taruk bedak dalam surat kasi wangi, pastu permulaan penulisan tulis "Apa khabar awak di sana? Harap-harap sihat selalu macam saya" ??



18 comments:

Ampuan Awang said...

salam.

aku membalas komen di laman berbanner unik ini. terima kasih atas kesudian memberi komen di laman den.

fiqkbe said...

aku pun sekolah MRSM gak dulu. slalu hntr surat salam maresma gak. suka hantar kat saper2 je yang no. maktab samer. hehe..

shazika said...

ampuan awang:
kasih diterima oleh den

fiq:
aku pon penah anto no maktab sama
tapi xda balasan pon

hakimfaridzul said...

sekarang, orang guna email jek!

Adila Ady said...

dah takde kor sekarang ni pesen macam tu...semua dah canggih manggih...hehe.

datin kelly ketak said...

hahahaha...yg tu lawak...sbb pengalaman kita memang sama....sama2 dak meresem dgn main antor surat tuh...hahahaa..siap hantar ikut nombor matrik kad lagi pakai dedication card...majalah utopia dgn gempak mmg slalu jadi ejen carian...tp majalah dewan siswa dgn yg berunsurkan perndidikan x nak lah pulekk...haha...

**asik tergelak mengenang kisah lalu...;)

shazika said...

hakimfaridzul:
wohaaa..canggih dh kamu masa tu yek

adila ady:
a'a..
layan facebook skrg

khalidahmacambaguss:
oh..samela kita
opss..stop gelak

N U R U L said...

haha..
zaman dah berubah..
dulu2x je kott surat bubuh bedak nak bagi wangi..hehe ;p

have a nice day!! =)

Pieka said...

betol betol sya pon mrsm jugak dulu. sll lah bertukar2 kad, surat dgn kwn2 dari mrsm laen. seronok kan? skrg? bls komen kat fesbuk takpon ushar belog ja.. zaman da maju. hehe

Usy@M^^ said...

Zaman surat menyurat makin dlupakn..
skrg zaman gadget..segala2 d hujung jari cuma taip je...(^^)
Saya Suka Cara Kamu Berfikir

Cik Siti Hajar said...

"pecah kaca pecah gelas"

hahhaha... ade lg x tulis mcm tu..:P

[z@ck] said...

tak pernah bertuah dalam pen pal2 ni..
tsk.

intanurulfateha said...

dulu sis rajin tulis surat dkt penpal
sonok sgt! ;)

Aidy Shahiezad said...

skrg semua org pun guna fesbuk je... ;p

samdol said...

kamu suke menipu...

★*:′貝殼●笨●丫头│.·│.· said...

i'm the one :)

Artzlizan said...

best gak kenkadang anta surat ni...

Liyana said...

best2...
dulu2 selalu je main pen-pal2 ni.
mula2 start ngan orang malaysia.

lepas tu, mengada2 tulis dekat orang luar negara..
dapat la 1 spain (siap bgi majalah remaja kat bdak tu,abes byk gak la duit ntok setem aje..),
1 korea (sempat tukar2 gambar je).

tapi skang da lost contact..
sebab masa pindah balik semenanjung, surat2 semua kena bakar.