Friday, July 23, 2010

Misi 40 kilogram

Sekarang saya perlu menempuh dugaan berkaitan dengan berat badan sendiri. Dulu berat around 39 and 40 kg. Tapi sekarang lagi teruk bila jarum penimbang berhenti di angka 37. Salah mata yang memandang atau penimbang tu yang rosak. Penat saya hentak-hentak melompat-lompat atas penimbang dengan harapan jarum penimbang bergerak ke angka 50.



Kalau dulu semasa di MRSM PDRM mak cik DS sangat rajin menyiapkan juadah kasi saya makan kasi gemuk kasi saya bertenaga walaupun hakikatnya bila balik hostel akan lapar balik sebab perjalanan yang jauh antara DS dan hostel. Worth it la bila dijamu makan 6 kali satu hari tanpa perlu risau soal duit.



Bila masuk matrik lagiiii bahagia sebab turun je blok hostel terus nampak cafe. Bila lapar je pergi cafe. Bila ada cerita best kat astro seperti Raja lawak lu pikirlah sendiri nabil assalamualaikum mesti turun pergi cafe tengok tv sambil makan Kuey Teaw Ladna.






Gambar semasa bahagia di matrikulasi Pahang. Tidak kelihatan cheekbones dan bukit bukau kawah permukaan bulan di wajah indah saya. Riduuuuu... Latar belakang asrama budak metrik.



18 comments:

Yuyunx Mohamed said...

adei...sy nk kurus dan awk pulak nk gemok. kalau lah saya boleh transfer lemak sy kat awak...memang bg free je dik. hahaha. Apepon selamat maju jaya dalam menggemokkan diri yuh! :)

hudhud said...

best kot. jom tukar badan ngn i nak? haha :P

Amir Syahir said...

matrikulasi Pahang dkt tmpt u gua,.hiii

Aduka said...

oh skrang dh kurus ea..
Ada mcm slim river?
Hehe..

[z@ck] said...

adess..ringannya ekau shazika ooii

bspotgurl said...

ermm, kenapa agaknya tu yea?

ceksumolek's said...

lahh.. turun lagi? sis pun asek naik jer nih.. nak maintain 50 skrg dah nk capai 60.. camno tu?? huhu~

Anonymous said...

dik ley cube gain 5 formula dr rozmey..ramai dh berjaya naekkan berat badan...cube click laman web nie http://www.murniza.jm5.my

mrs sweet lola said...

jgn kurus2 sgt dik.x menarik.hu3.

annadzirah said...

xkurus sangat ke 40?.
ke badan anda kecil?.
sy sekarang 53.
jauh beza dengan anda.
T___________T

ENTRY BARU ; TUTORIAL Twitter For Beginner.

hans said...

sila makan banyak2
nak saya transfer lemak saya ker?
1kg = RM50
hahaha


Perjalanan Semalam Ialah Hari Makan Sedunia

miszes ugly said...

amek lemak saya je la.
xlarat nak bawak nie.hahaha
*smbil bfikir alangkah bgos boleh transfer lemak*

hans said...

40kg macam kakak aku jer
kurus la kiranya ekau yer

P/S : Review Filem : The Sorcerer's Apprentice Cool Giler Beb! Terbaik!

Anonymous said...

berat naek bkn sbb gemok la..
sbb gelang,rantai bnyk sngt pakai...

Fatin Aliyya said...

apsl ko mentioned mknn kat mtrx?adoyai, wt aku rindu menu n juadah kt sn jek..huhu

Fatin Aliyya said...

apsl ko mentioned mknn kat mtrx?adoyai, wt aku rindu menu n juadah kt sn jek..huhu

Fatin Aliyya said...

apsl ko mentioned mknn kat mtrx?adoyai, wt aku rindu menu n juadah kt sn jek..huhu

~kamila~ said...

ada orang, makan sikit je badan dah naik..
ada orang pula, bakan banyak-banyak tapi berat tak naik juga..

sebab?

metabolisma setiap orang lain-lain..
kiranya metabolisma badan awak ni tinggi la..abes semua kalori yang ada dalam badan awak dah diproses..

Kalau betul2 nak naik berat badan carilah tips turunkan metabolisma..

kalau nak result superb? boleh contact saya, 017-7625262 takpun emel kamilatun@gmail.com

jom melawat : http://idealweightforall.blogspot.com