Sunday, August 8, 2010

Novel yang mesti dimiliki


Setelah lama giler saya cari novel bertajuk Rosie Dunne yang dikarang oleh Cecilia Ahern, akhirnya saya dapat tahu yang novel tu dah bertukar tajuk rupanya. Cover depan novel tu pon dah berubah. Oooo pandai eh bertukar wajah macam sesumpah pastu buat saya tercari-cari awak. Dah la awak novel english pertama yang saya khatam. Biasa kamu eh.





Ni cover lama cerita tentang Rosie dan Alex. Tajuk novel ni Rosie Dunne. Jalan cerita menarik dan bahasa yang digunakan senang nak faham. Saya mula kenal dan jatuh hati nak baca novel english ni masa form 5. Pinjam dari Fatin Inani.






Sekarang novel ni dah berubah wajah. Tajuk dah tukar jadi Where Rainbows End. Tapi jalan cerita semua masih sama.




Buat pertama kali dalam hidup, saya dah memiliki sebuah novel. Bukan novel bahasa melayu yang jiwang-jiwang Alaf 21 tu. Dah lama nak aim nak beli novel ni. Hari tu alang-alang ada duit saya terus masuk MPH just grab and pay. Nanti kalau berkira-kira lagi nak beli ke tak nak beli ke tak sampai bila-bila tak beli.






See. Dah dapat P.S. I LOVE YOU. Harga RM31.90. Lepas khatam yang ni nak beli Where rainbows end. Hey, cukup-cukup la tuh baca novel BM. Jom baca buku-buku english pulak. Memperkasakan Bahasa Inggeris Memartabatkan Bahasa Melyu.


13 comments:

Nurul Nadia said...

oooh betol sangat2 tu... i love reading also...mmg tak suke novel alaf21...jiwang karat sgt..kalau novel melayu suke yang berhantu or thriller..then english novel mmg byk sgt laa.. especially yang berhantu gak..now feveret all twilight saga...dah beli lum?semua novel dia sgt best and mmg senang paham..simple english.... :)

Encik Psychopath said...

i da bce p.s. i love u tu..

best.

shazika said...

dya:
okey. nanti saya try kumpul duit beli twilight saga plak.
tengkiu share info ngan saya ^____^

shazika said...

encik psychopath:
saya baru baca 2 m/s
hehehe

Nurmala Mazlan said...

touching kan PSI I Love You

shazika said...

nur roslinda:
erkkk..
sy baru baca 2 muka surat..
sob3

annadzirah said...

sy dah sparuh m/s baca novel english Smart vs Pretty.
mula2 nak baca tu macam ala2 pening sikit sebab bahasa dia tinggi menjulang ke langit.
& my english pon just average aje.
HAHAHAH.

eh2, p/s i <3 u tu ada movie kan?.

shazika said...

annadzirah:
thank for the coment
sy cuba baca bahan english yg light and simple dulu
tak mahu terus baca yg bahasa tinggi

a'a, ada movie p/s i love u lakonan hillary swaank dengan gerard butler

Solehah said...

nak ucba beli la..isi masa2 boring..

hamzah ian said...

ala.. nape ponpuan ske bace novel???

Nur Hawa Mohd Zin said...

lama tak bace dan beli novel..huhu

Qib said...

aku da tgk ps i love u.. nnagis kottt


Latest entry. Mai la singgah. 
Apa menu sahur anda?

|.a.r.i.e.z.a.| said...

betul betul!! ps i love u mmg superb!!! jgn tgk movie dia.. movie dia cam haram~ Huhuhu