Tuesday, January 25, 2011

Pen spinning


Kamu tau tak nak buat pen spinning atau biasa orang panggil pusing-pusing pen guna jari tangan bukan jari kaki? Kebanyakkan budak laki tau buat pen spinning dan mereka lagi kreatif. Macam-macam style boleh buat.


Aku mula kenal pen spinning ni semasa di mrsm. Budak-budak lelaki ligat je duk putar-putar pen buat aku jadi tertarik nak tau dan belajar camne nak pusing pen tu. Aku pon tanya lah budak laki kelas aku. Dorang ajar yang basic je. Putar pen guna jari telunjuk ngan jari tengah. Sejak hari tu aku selalu praktis buat pen spinning. Ada jugak yang lagi terer pusing pen ikut celah celah jari dari celah jari ibu sampai jari kelinking dan ada jugak yang sampai boleh lambung lambung pen pastu tangkap pastu putar pen tu balik. Wohaaaaa...


Semasa dalam dewan exam, aku tengok ramai yang duk pusing-pusing pensel 2B. Pastu mula ah ada yang pensel jatuh kesian pengawas peperiksaan nak kena kutip. Ha! aku ingat lagi ada ketua pengawas peperiksaan semasa peperiksaan SPM dia duduk kat atas pentas dewan memerhatikan kami pastu masa tu aku ushar ramai ah yang sedang jawab exam sambil pusing-pusing pen. Tiba-tiba dia pon duk pusing-pusing pen jugak. Dia pon terpengaruh nak buat pen spinning. Hebat jugak penangan pen spinning ni. Kamu tau buat pen spinning tak?


Sape-sape yang berminat nak belajar buat pen spinning? Jom tengok video ni.



Laju giler dorang pusing pen. Tapi sangat menarik. Nak tau cara buat pen spinning google la atau kamu mintak tolong sape-sape yang dah reti buat tu ajarkan. Good luck :)


11 comments:

iwan_dextrous said...

x jdi pun.hhaah

Anonymous said...

hehe. tuh ah kepakaran aku azie mase sekolah sekolah dulu. cye tak ? siap leh kasi terbang kot. haha

Aduka said...

aku boleh.. tp satu arah jerk..
+___+

ijatnuar87 said...

wah...memang suker main spinning pen nih,hehehe...dulu2 wat gak,tp skrang dah keras jari nih,hehehe....kena wat balik nih

Qib said...

tangan keras
da lama rasa cube buat benda ni

|How to have a MIXED baby?|

Unknown said...

tak tau..selalu buat pen asyik jatuh..kdg2 terpelanting ..hahhaa

Aina Rieqa said...

mau patah jari2 runcing(kontot) i ni....
huhuhuhuhu..

chekgu chekgi said...

satu ag kesalahan ejaan yg dpt dikesan dlm entry ini
KEBANYAKKAN=SALAH
kebanyakan=betul
sila edit..hehe..

Duniakuabstrak said...

aku sempat khatam spin satu arah je..

zaman skolah bukan stakat pen, buku bantal, kain, hape2 yang rasa bleh di spin smua nak spin..haha

hans said...

betul2
member den pandai buat
den xreti
hehehe

Vote Hans Bernombor 10 Diruangan Komen

NARDtheNERD said...

i reti sikit sikit je...
hehe.
:)