Monday, March 7, 2011

Kalau lewat ke kelas


Setiap hari kelas aku start pukul 8 pagi. Aku duduk hostel kena keluar dari blok kediaman sebelum pukul 8 pagi. Kalau tak akan terkurung dalam hostel tak dapat ke kelas. Kehadiran setiap hari adalah wajib 100% kalau ponteng banyak kali dan buat masalah disiplin akan dikenakan Akta 174. Wohaaaa..


Kalau aku bangun pagi selepas pukul 7 aku akan jadi sangat emo dan menggelabah sebab ase macam dah lewat giler. Dalam masa 1 jam tu nak solat, mandi, iron baju kurung, iron tudung, buat sarapan, nak bersolek lagi adoyai. So, kalau ase-ase bangun pukul 7 aku dah standby dah siap-siap baju tak yah iron, tudung main sarung jek. 




Aku ada beberapa helai baju kurung yang tak payah buang keringat nak iron tak nampak kedut pon walaupon basuh ngan mesin basuh. Perlu tau sediakan baju kurung jenis gini tak de lah lewat datang kelas. Pastu sarungkan tudung syria. Tak perlu risau senget ke dan tak perlu iron dan tak yah pon pakai kerongsang. Make it easy dear.


Pastu bab sarapan pulak macam biasa lah aku akan makan dalam kelas. Terpaksa oh. Aku jenis cepat lapar. Breakfast, lunch, dinner. Tu perlu. Masalahnya makan banyak tak besar-besar jugak -_-" Alhamdulillah.


16 comments:

nIsYa said...

waa.. Mkn byk2 tp tak gemok.. Amat untung! :D

Mcjust said...

semua baju kurung aku tak payah iron. pastu semua tudung aku jenis tudung awning. haha! pemalas gile

Aida Azryn said...

kan?same ah.. aida pun makan banyak tapi xgemuk2.. grrr.. XD

pakcik gumbira said...

hahah.. kalau lelaki, bangun pukul 745 pun sempat lagi tu..hehehe

Fatin Myaa said...

eh tadi pakai baju koten kan!

shazika said...

nisya: alhamdulillah lah setakat ni body masih kurus

shazika said...

mcjust: bagos lah gitu. penat kot kalau nak iron baju kurung tambah2 lagi baju kurung batik

shazika said...

aida: yo! kita geng

shazika said...

pakcik: lelaki tak complicated cm pompuan. ntah2 tak mandi kot. hahahaha :P

shazika said...

fatin: ni bukan gambar tadi. dh lama tgkp pic tu

Fatin Myaa said...

tp tudung err errrr

Azrai Rasdi said...

kalau aku pulak lagi senang...kalau lewat gi kelas...pergi klinik..amek mc!!

shazika said...

fatin: hoi! ko ushar aku atas bawah ke.

Ayayayayayai: insaf2 lah wei..

zeeLa-AtiE said...

azie....bukanye dari makta lg mu mmg gni ke??HAHA

shazika said...

atie: mmg pon. :P tp baju sekolah aku iron eh.

Unknown said...

Dulu masa kat kolej pun selalu bawa makanan ringan masuk dalam kelas. Sambil belajar .. sambil menguyah .. hehehe!

anastasyea's latest post .. Aznil Nawawi Pengacara Akademi Fantasia 9 Musim Terakhir ( AF9 )