Thursday, March 10, 2011

Muka ngadap matahari tak dapat cuti

Seperti yang aku janji semalam. Ni kisah untuk hari ini. Kejohanan olahraga tahunan IPIK. Macam-macam persembahan ada hari ni. Kami buat kat stadium bola sepak Kuala Lumpur.

Banner? Kejohanan Olahraga tahunan kali ke-51.. Maktab aku antara yang tertua. Orang kata sebelum merdeka dah wujud maktab ni. Tuaaaaaanyerrr..



Kat tepi aku tu cikwawa yang conduct senam tari aku. Waktu awal awal pagi semua muka indah jek.  Ko tengok la nanti dah sampai pukul 12.30 tengah hari semua muka belemuih berjemur tengah padang.


Acara pada awal pagi tu mula ngan kawad pasukan beruniform ngan kawad rumah sukan. Oh! Lupa nak gitau. Rumah sukan aku nama IKHLAS.  Ada 4 rumah sukan semuanya.

Maju-merah
Padu-biru
Ikhlas-hijau
Kamil-kuning






Lepas tu persembahan tarian. Aku terlibat ngan senam tari. Berpeluh jugak ah menari sambil bersenam pada awal pagi gitu. Penonton pon sama sama bersenam. Kami berjoget 3 buah lagu. Oh, ada member yang rakam video tapi tak sempat nak amek ngan dia. Nanti la aku upload. Sekarang kamu layan je gambar dulu eh.








Ada tarian dari pra-sekolah jugak. Comey giler. Ada yang hyperaktif ada yang macam nak buat tak mau buat jek. Siap ngan pom pom pakai spek lagi. Dorang joget lagu ala ala disko gitu. the time kot. Its the time of my life n i know nananananana.. haha tatau lirik




Lepas semua persembahan tu barulah sambung acara barlapan. Rindu giler nak lari lari terutama relay. tsk T_______T"  Pasrah je di tempat penonton sambil jerit bagi sokongan.


Acara semua habes dalam pukul 1.00 lebey pastu semua kena turun bawah dah la panas giler matahari betul betul atas kepala tanpa sebarang payung atau kain tutup muka tadah je muka mengadap mentari. Perghh! Panas giler.



Dan...Rumah IKHLAS dinobatkan juara KOT tahun ni. Yeah! Rumah aku tu weh.



Ketua rumah aku abang Watson saket kaki. 


Lepas semua dah bagi hadiah, kami duk jerit ramai ramai CUTI CUTI CUTI CUTI CUTI! Hampeh, tak dapat cuti untuk esok. Biasanya kalau hari sukan esoknyer ada cuti. Saborrrrrjer lah. Dah la muka burn berjemur tengah padang tu semata mata nak tunggu pengumuman cuti.



Tu jek kisah untuk hari ni. Jumpa lagi tahun depan. esok ada kelas macam biasa. zzzzzzzzzzzz.....

13 comments:

cikwawa said...

Alahhh. 1 je gambar aku?

ni nak majuk ni

T__T

shazika said...

cikwawa..hahahaha. jgn majok weh. jom joget

hanisa sabrina said...

cantik2 semua gambar .

dslr kah ??

shazika said...

hanisa: erkk.. tak mampu la sy nak pakai dslr bagai.. guna dgtal kmera jek

Fatin Myaa said...

mana muka aku jaga beg kau???

unik said...

singgah malam sahabat

niesz said...

lame dah x kawat ni, last niesz kawad time jd sukarelawan tuk sukan asean..hehe..

nIsYa said...

tak sabo nk tunggu video :)

zeeLa-AtiE said...

zie itu ke senam tarinye?
cm main tepuk2 je..
hehe..
semart semart..haha..
naseb bek aku tak tggl patient nk dtg tengok mu td:D

shazika said...

zilaaa: hoi! hahahahhaha..dh member aku snap tyme tgh tepuk2 tgn.

CintaZulaikha said...

majulah sukan untuk negara...weeeeee~~`

noa said...

tanak ar jumpa tahun depan....lama tuuuu :p

ENTRY HOT : dia tinggalkan aku...

LiLohOnEy said...

wahh.

pandainya senam tari..

aku kayu, xpndai menari.

ehe~