Thursday, March 24, 2011

Okey semua murid sila buat peace. Cikgu paksa!


Aku relief kelas tahun 3 tak tahu nak buat apa. Masa 1 jam aku buat ujian perkembangan bahasa pastu budak-budak tu duk main kamera aku. Suh dorang tolong rakamkan video aku tak jadi elok takperlah asal ada video suh amek gambar plak tangan shaking. 



Aku pon gi depan kelas suh dorang duduk tempat masing-masing cikgu nak tangkap gambar kamu. Tangan semua kena wat peace tak wat peace tak masuk dalam gambar.



Gambar gegar. Bantai jerlah masuk folio T_________T" tsk



Hari berikutnya pon aku datang sesi petang. Cikgu-cikgu semua kena gi mesyuarat tinggallah aku sorang kat bilik guru. Seram jugak ah duk sorang-sorang. 



Nilah akibatnya kalau tak ada orang nak tolong ambilkan gambar. Buat PBS sorang-sorang sedih ooooooo.. Jalan sorang-sorang makan sorang sorang. macam semua orang pandang aku jek. Pastu tutup semua lampu kipas blah gi kantin. Murah giler kot teh'o 40 sen jek! Terasa nak rekemen kantin tu meniaga kat cafe maktab aku ganti cafe kak som.



Pakai self timer. tsk -_-"


Esok last day! LAST DAY OH! Memang pengalaman lah wa cakap lu. So sape-sape berminat nak jadi cikgu apply lah maktab. Untuk tahun ni da tutup sila cuba tahun depan. Harap maklum. 



8 comments:

kr0nc0ngmalaya said...

hai cekgu, keja amek gambar ja nih..

gua repot kat guru besar

amadshuqur said...

heh heh heh... garang betul cikgu ni... suruh anak2 murid kasi peace lak.... ada calon nak ganti cikgu shida ker? heheheheh

Aisumi Chan Kawa'i said...

laa.. cikgu rupanya.. muda sgt nampk nye.. teringat cikgu2 sandaran masa skolah dulu.. bukan main suka lagi.. bilal cikgu dah habis ngajar dan kena kembali ke maktab sedihh~ nangih2..

yaya said...

alahai. cumel je anak2 murid 2 ngn cikgu die. :)

Mama Ta said...

best jugak jadi cikgu ni ye..

ila said...

ok cikgu.
ermm best ea jadi cikgu?

zeeLa-AtiE said...

hahahaha!!!

azalia hjsalleh said...

haishhhh kalo de anak murid yg chumel omel cm gitu mesti susah na mengajar ;)