Friday, April 8, 2011

Apa perasaan kau kalau tarikh hantar asignment di tunda?


Sekarang rasa lega siket sebab tarikh hantar asignment di tunda. Sebelom nih aku ada post entry yang aku sibuk nak wat PhD. Maaflah, bukan aku nak sambung buat phD tapi asignment projek tu dah macam nak buat thesis kau tau. Lecturer siap cakap lagi kalau asignment awak bagus dia akan bukukan macam jurnal. Wohaaa.... Seronok jugak eh kalau nama tertera kat jurnal tu.  Padahal baru masuk semester 1 degree. Mungkin sebab aku dah masuk degree cara buat asignment degree dah tak sama macam waktu pra dulu.  Kalau ikutkan harini (jumaat) kena hantar asgment tu tapi budak kelas aku mendesak nak mintak hantar lambat sebab tak sempat kot nak siapkan harini. lainlah kalau kau jenis yang tak tido duapulohempatjam. Nasib baik boleh hantar hari selasa.


Pastu tadi kat kelas ketua kelas nak buat taklimat siket pasal asignment perkembangan kanak-kanak. Suspen jek takut ada apa apa perubahan. Sekali ketua kelas cakap


"yang asignment PKK tu (perkembangan kanak-kanak), puan cakap hantar hari khamis"


Semua budak kelas aku berteriak kegembiraan. Yeayyyy!! Siap joget joget lagi macam tengok perlawanan bola Malaysia lawan Indonesia, Safee Sali tendang bola masuk gol. Sepatutnya kena hantar hari senin ni. Aku pon tak tau macam mana boleh tunda sampai hari khamis. So, malam ni boleh lah aku tidur ngan lena selepas 1 minggu tidur tak berselimut kepala bukan atas bantal.

Alhamdulillah....



19 comments:

deDetz said...

hehe, its ok..perumpamaan lah nak wat PhD tu..good luck!! :D

Fatin Myaa said...

dah lah! tak aci!

ishiko said...

haa.. sama la kita, td tba2 lect tunda hntr 18hb nh...tp satu mmg hntr hr ni..nsb da buat awl2..
yg kena hntr 18hb pn da siap, bengang la kjp da kta besengkang mata,tdo xpkai comfoter, laptop xttp, lampu xttp semua an..
p nsb baik gkrr, sbb de mmbe yg xsiap ag ak.. huhuu..

ishiko said...

btul.. bengang kjp, kalo da siap..
kalo xsiap ag, nsb baik.. hehee

shazika said...

ace: tengkiu..hehehe

fatin: aku tau kau dengki kan. hahahahah

shazika said...

ishiko: tu ah. dh lumrah hidup sbg student kan.

Mama Ta said...

tak ade yang lebih menggembirakan untuk student selain tarikh hantar assignment ditunda, kuiz@test batal, dan duit loan dah masuk!! hahaha

shazika said...

dayana: setuju!

Anonymous said...

haha dayana nasir nye komen tu sgt disukai. like2. hehe

cikwawa said...

assigment aku PKK ngan FPK pun kena postpone ! hihi

shazika said...

silah: saya pon setuju ngan komen dayana.. :)

giler lambat kau anto fpk. aku mggu lps dh anto

Fatin Aliyya said...

wah, seronok giler mcm tue.

Honey Bhulat said...

seronok la asgment tunda....tp kalo asgment tgh beratur xseronok jgk...hehe...nice to meet u!!

Izyan Masri said...

RASA MELONJAK2.RASA NAK BAGITAU STU CAMPUS XD

fynahere said...

fyna time study dulu selalu buat last minit haha

Mîss Rôry said...

msti shazika rs, 'dunia ni ana yg punyer' biler ketua kelas annOunce due date htr assignment di pOstpone..

hehe.. tringt zmn blaja dlu.. ^_^

Arief Arf said...

kalau tunda tak seronok sebab dah penat2 siapkan last2 postpone.
siap awal tuu.
awhahahaha

Rosmarieza said...

sangat suke if ditundaaaaa~ bg org yg laja last minute la!;:P hihi:D

sarah mohamad said...

kalau kena hantar lewat terus lah melompat lompat. hiks