Monday, June 27, 2011

Minum susu sedap ke?

Kali ni aku nak share 1 jenis susu yang pertama kali aku cuba terus aku suka susu ni. Nama susu ni adalah....jeng jeng jeng..susu marigold HL.! 

Macam mana aku tertarik hati nak minum susu ni???

Haritu aku tengok cerita Cun.
Alah yang remy ishak berlakon ngan Maya Karin tu.
Atan belikan Luna susu HL. Aku pon pikir sedap ke susu ni sebab ramai yang suka susu ni sebab rendah lemak kan. Masa aku lilau-lialu kat Tesco ternampak lah susu ni terus ambil yang besaq sekali harga dekat RM5 camtu. Balik hostel terus minum sebab takut nak simpan lama-lama takut basi. Hostel mana lah ada peti ais. 


Pertama kali meneguk susu HL....


terus terdetik dalam hati. Yummmyyyyy..!.
 Sukanya susu niiiiiiiiii. Tapi boleh tahan mahal.
Nak minum selalu kena tunggu duit masuk dulu lah. Setakat ni hanya mampu minum teh'o je harga seringgit. Rasa susu ni beza ngan susu dutch lady atau yang lain-lain. Tak meloyakan dan manis-manis gitu.
Oleh sebab sedap aku pon try beli yang kotak kecik plak harga RM1.80. Orang kata orang kaya-kaya je mampu minum susu mahal gini. Patut lah mahal sebab sedap. 

Aku kena minum susu sebab nak kasi berisi sket badan. Kuatkan tulang-tulang kalau member-member main tumbuk-tumbuk atau tampar bontot takdelah terasa sakit sangat. Erkkk..

Susu yang pernah aku try:

Susu Anlene- yang ni leceh sket nak kena bancuh. kalau rajin je aku buat.
Susu dutch lady- erkk..terasa loya. Minum macam paksa masuk mulut dan telan. Hanya mampu minum perisa strawberi..

Kamu pulak suka minum susu apa? Susu krimer manis cap teko?
 Bila dah meningkat usia macam aku ni bawak-bawaklah minum susu.
Terutama perempuan untuk mengelakkan osterioporosis..Eh, betol ke aku eja??
Ok lah. Jangan lupa minum susu ye baby.


8 comments:

Aisyah Aina said...

susu HL mmg sedap....anlene tak sedap...

Aini Azman said...

sy tak boleh minum susu,.nk muntah,.
klu nk minum pun kene cmpur milo skit,.baru boleh minum,.hahahah

Honey Bhulat said...

susu..baik utk kesihatan dan tulang..hani pon minum..tp yng berflavor coklat..kalo yg susu ori tu, xdpt nak telan...hehe =]

Rin Saharina said...

try HL perisa choclte.sedappp :)

Aina Rieqa said...

malangnya, i xpandai minum susu....
bagaimana tu???
dlu time study, brkfast minum marigold cokolat dgn muffin cokolat..
msuk class sume org ckp, org kaye jek bekpes bende ni...
hurm..
mcm la org mkn chken chop pepagi..
cehhhhh.....
diowg jeles kan u..huhuhu..

zeeLa-AtiE said...

osteoporosis la zie..
susu memang sedap...
bagus untuk kesihatan gigi..HAHA

cikwawa said...

Haah. dutch lady memang pekatt. kdg2 nak termuntah minum. tapi sebab aku suke minum susu. mane2 pun aku telan. ade duit lebih beli HL, duit siket beli susu murahh. hehe

★*:′貝殼●笨●丫头│.·│.· said...

HL milk indeed is a good drinks. Actually the milk powder also good, I drink it with milo every morning.
we are getting older, must protect the bone before it's too late. good try :D