Wednesday, November 23, 2011

Masa adik sakit adalah masa terbaik untuk kau buli dia

Semalam adik aku, nabilah demam, sakit perut sampai mutah-muntah. Kat umah tinggal aku dan 3 orang adik je. Mak ayah keje yang lagi 3 orang dah dihantar ke asrama. SO, aku lah yang paling dewasa. Kena jaga adik aku yang muntah-muntah tu. Aku ngan dia memang slalu gadoh tapi tak de teruk-teruk sangat. Dah dia gedik manja giler asal ada peluang je aku buli ah dia. Sebelum mak aku gi keje pagi semalam mak aku dah pesan (masa tu aku mamai-mamai lagi).

Mak: Nabilah sakit perut muntah-muntah tu tolong tengok sket. Bagi dia makan.

Pastu aku tertidur balik...

Aku bangun tidur tengok adik aku, Mah duk main game. Adik aku sorang lagi dah gi sekolah ada kelas tambahan. 

Sape yang nak uruskan budak muntah ni?????
Jawapannya: AKULAH!

Kena mandikan dia, buh syampu, muntah bukan reti nak gi toilet aku yang kena bersihkan. Ikutkan hati aku buh je tilam tempat dia tidur tu tepi toilet senang kalau dia nak muntah terus masuk toilet tak perlu aku cuci. Keji kan akak macam aku. hahaha. Dah dia suka cari pasal ngan aku. Masa dia sakit camnilah baru aku boleh buli dia. Tumbuk-tumbuk dia. Pastu baru bagi dia minum makan tak mau plak.

Pastu kol 1 mak aku balik gitau aku nabilah antor meseg masa mak keje.

"Mak adik muntah tak da sape nak sapu"

Hangin betul aku. Ooooo kau tak leh lawan aku pakai tenaga kau report kat mak pakai sms. Nasib baik mak aku balik. Malam baru pergi klinik cakap sebab makan makanan ringan banyak sangat. Tulah pasal. Makan honey star tak ajak aku! Satu kotak ko melahap 3 orang je. 

Konklusinya: Makan kena bahagi-bahagi ngan semua orang jangan tamak. Karang dah sakit aku jugak yang kena cuci muntah kau.

3 comments:

Wan said...

-,- pasaipa ada kakak kejam cam ang? hahaha.

atie zakaria said...

mkn mknn ringan pn blh sakit perut muntah2 ek?? tu sbb x bg kakak dia mkn, tu yg kena tu..^_^

Asrul "iLham" Sany said...

hahaha layan je lah kerenah adik sendiri

sebelum dia jadi bini/laki orang

nanti rindu

:D