Tuesday, November 8, 2011

Naik bas siang

salam aidil adha semua. Sibuk sangat pergi makan kenduri kat umah orang tak sempat aku nak update belog. Camne ngan raya? mesti peti ais umah masing-masing penuh ngan daging kan. Umah aku dah la peti ais kecik je tak muat dah. Satu minggu ni buat lauk daging je la nampaknya. 


Cuti raya aku dah habes sekrang dah berada kat hostel. Aku naik bas dari Kuala Terengganu tadi pukul 1 petang pastu bas aku naik tu hantar penumpang kat Kuantan pulak. Pukul 6 tepat bas sampai kat bandar Kuantan dan aku sampai KL dalam pukul 9.45 malam. Lama giler aku duk dalam bas dari pukul satu sampai la dekat-dekat pukul 10. Wohaaaa! 9 jam!...

Daripada nampak mentari samapai nampak bulan. Bosan giler duk dalam bas. Kebas bontot aku kejang kaki sebab seat sempit. Aku lebih suka naik bas malam sebab kalau nak tidur aku tak kesah nak duk style macam mana sebab bukan orang nampak pon tapi kalau bas siang segan aku nak tidur. Lagi segan kalau kat sebelah aku tu lelaki. 

Kot kot lah aku letih sangat tidur sampai ternganga kuar lio segala malu lah aku oooooo.. 

Konklusinya jangan ambil bas siang kalau tak terpaksa. Satu hal lagi nak kena pikir bab solat. Naik bas siang nak kena turun solat 4 waktu. Kalau solat lambat-lambat tak pasal-pasal kena tinggal bas. 

2 comments:

apek poyo said...

huhuhu..kalau naik bas mlm bole lolap..waktu tido la katakan..
kalau excden pun mati dalam tido..
ngeeeee

Mohamadazhan.com said...

betultu masalah bas siang mmg camtu, ttg solat driver sendiri tak jaga...masalah...