Sunday, December 4, 2011

Bilik penjara pudu dah berubah jadi merah jambu


Aritu (dah lama dah) aku ada tunjuk contoh-contoh bilik cantik semasa kami buat asrama terbuka. Tapi aku ak buh gambar bilik aku. So sekrang aku nak tunjuk before adn after. Hari pertama aku masuk dan berdiri di hadapan pintu bilik tu dan keadaan selepas di baik pulih sepenuhnya.

Saat kali pertama aku membuka pintu bilik ini dan memandang ke dalam nya, mahu menitis air mata. Ini ke bilik baru aku? Bagaimana orang boleh tinggal dalam bilik ini? Sebelum aku masukkan barang-barang aku, aku ambil gambar sebab aku nekad akan ubah bilik bi sebab aku tak dapat tukar bilik lain. Aku taulah sebelum ni bilik tu bilik lelaki tapi takkan seburuk tu macam penjara pudu kau tahu! Emo giler aku ngan bau blik ngan keadaan tepi jalan yang selalu sibuk terutama malam minggu sebab orang pakat pergi downtown pastu ditambah pulak ngan permandangan indah yang ada dalam bilik aku. Pastu roomate aku plak kena dipindahkan ke bilik lain so aku yang kena hadap bilik tu sorang-sorang.


Dan bila roomate baru aku muncul barulah kami bertunggkus lumus uruskan pasal keadaan bilik tu selepas berminggu berada dalam tu. Terima kasih atas bantuan dan kerjasama roomateku, Wafa. Dan hasil sumbangan cat daripada Nisa. Dan sokongan moral dari rakan-rakan untuk aku berusaha menjadikan bilik itu 'BILIK UNTUK ORANG TINGGAL'.


pi es: Klik to enlarge the pictures.

Keadaan bilik aku sebelum dan selepas. Tong sampah besar tu aku heret masuk dalam bilik sebab penuh surat khabar dan pembalut meja yang berdebu kat atas meja. Aku berjaya menjadikan bilik aku pinky-pinky. Puas hati aku penjara pudu dah berubah jadi merah jambu. A girls room.


Ni bahagian katil dan meja roomate aku. Sebelum tu kamu lihat keadaan bilik sebelah kiri. Penuh stiker dan artikel. Kreatif tapi tak sesuai. Dan aku pernah cerita pasal gambar x-ray pada dinding bilik sebelum ni.
 

Tadaaa....! dah dihias cantik. Tak ada X-ray lagi.


Dan yang terakhir keadaan katil dan meja bahagian aku plak. 

Bila aku selak di belakang white board aku dapati ada kesan berlubang-lubang macam lepas orang balik dart. Ada bulat kat tengah-tengah pastu keliling dia penuh ngan lubang. Nasib baik lindung ngan white board. Akhirnya usaha gigih dan kesabaran menjadikan bilik ni selesa untuk tinggal. Dan sampai saat ini aku tak tahu siapa penghuni bilik aku sebelum ni dan lagi elok aku tatau langsung tu bilik sape. Seram giler dowh. kepada owner bilik sebelum ni aku mintak maaf sebab sekali lagi bercerita tentang bilik ni.


8 comments:

Kodet said...

Fuh , dah macam Deko bersama ERIC!

Senorita Nadira said...

aik aritu rase pernah bace doh post ni?

gomen no juliet said...

room deco~bravo!huhu

sugar2 kapas strawberry said...

gigihnya korang hias bilik..hehehe..nice :)

m0sHiE~ said...

boleh cat eh kat bilik?

ceksumolek's said...

mcm ni baru semangat nk belajar kan? ^_^ balik kelas letih2 pun tenang jer..

Patin Pokjeff said...

cantek nya bilik nim lps di hias . akk buat s0rg2 ke ?

shazika said...

nadira: airitu kisah lain

moshie: yup..boleh cat bilik ikut kaler kita suka :)

patin: taklah mana buat sorang. buat ngan rumet