Saturday, February 4, 2012

Cara untuk tahu waktu solat melalui SMS


Hai..assalamualaikum bertemu saya lagi Shazika Shahrim. Kali ni aku nak berkongsi bagaimana nak tahu waktu solat melalui telefon bimbit kamu. Maklumlah kadang-kadang masjid atau surau jauh dari rumah jadi tak dengar sangat bunyi azan. Yang ni aku tak sure lah pengguna rangkaian telefon yang lain boleh wat ke tak. Aku pengguna Celcom jadi belum try kat maxis Digi dan lain-lain. Tak pe, kamu boleh try.


Step 1: Call no ni 01548406384

Step 2: Jangan letak fon walaupon call tu tak dapat disambungkan.

Step 3: Perhatikan pada skrin henfon kamu. Akan ada meseg menyatakan waktu solat bagi kawasan kamu.


Cara ni mudah dan tak menggunakan kredit pon. Jadi, apa tunggu lagi. Chek waktu solat kamu dan jangan lupa solat. 


Sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan


5 comments:

Anonymous said...

utk KL je ke?

sue perbs.. said...

wah bru sy tau pasal ni.. dh try kat celcom tpi kat maxis memg tk klua

shazika said...

anon:
utk kl je kot.
sbb sy try kat kg sy ganu still kuar area KL

[.ika itu aku.] said...

ika pun bru tau gak psl ni..hr tu mase join program ada 1 speaker introduce yg ni..stkat ni utk area KL je dlu, area lain dlm proses..

[.ika itu aku.] said...

ika pun bru tau gak psl ni..hr tu mase join program ada 1 speaker introduce yg ni..stkat ni utk area KL je dlu, area lain dlm proses..