Sunday, June 10, 2012

Sibuknya kau...eleh!


Assalamualaikum semua.. apa khabar? lama tak menyapa di laman sendiri. Aku harap semua readers sehat-sehat semua. Ambil pemakanan yang sehat untuk badan anda yek. Baiklah. Back to the topic. Bulan lepas aku sangat sibuk ada beberapa perkara aku kena buat serentak sampaikan memang aku rasa nak pengsan tambah pulak ada masalah emosi dalaman yang tak setle sejak awal tahun. Perkara apa yek yang banyak sangat kau nak kena setle tu azie oi? Meh aku reveal sekarang.


Yang pertama. Sejak bulan 3 haritu aku dah menjadi sebahagian daripada Jawatankuasa Perwakilan Pelajar (JPP) untuk biro Penerbitan maktab aku . Kalau nak ushar blog JPP maktab aku boleh klik kat sini. So, ada lah beberapa event yang aku kena attend macam kem kepimpinan. Memang aku nak ubah diri sendiri untuk jadi pemimpin. Insyallah i'll do my best. 


Yang kedua. Dah sebulan aku wat kerja part time. Kerja apa? Jadi cikgu tuisyen. Memang penat nak layan kerenah pelajar walaupon student aku tak sampai pon 10 orang tapi sebab aku nak dorang pon dapat 5A dalam UPSR macam aku, aku try sedaya upaya tolong mereka. Aku ingat balik apa yang cikgu-cikgu aku ajar dulu dan tanya member-member sekolah rendah apa yang kami belajar masa UPSR dulu sebab aku pon lupa jugak sket-sket. Selain tu aku praktis cara nak mengajar. Yela, aku cuma tinggal lagi 2 tahun kot. 


Yang ketiga. Aku dah banyak post sebelum ni pasal HERBALIFE.! Misi aku nak bantu orang sama nasib ngan aku. Aku dah try makan herbalife dan dah tengok dan dengar sendiri testimoni daripada ramaaaaiiiiii orang. Unbelivable sangat-sangat. So bulan lepas jugak aku pergi event Herbalife seterusnya extravaganza Singapore. Aku ke sana bukan nak melancong pon kalau tak mesti aku dah tayang gambar kat universal studio. huhuhuhu. Its okey. Aku gi sana sebab nak belajar.


Yang keempat. Bulan lepas jugak aku exam! Ya rabbi. Aku pon tatau la pe jadi ngan result aku. Yang pasti aku dah try semampu aku untuk exam kali ni. Memang study macam biasa last minit. Siapa suruh kan. Pastu ngan kerja yang sampingan yang sendiri cari pasal. Tapi tak kisah pon yang penting aku dapat pengalaman. Itu yang aku nak. Memang selama sebulan tu boleh kira berapa kali je aku tidur kepala duk atas bantal. Yang lain tertidur ntah bantal ke mana selimut pon tak. 


So yang kelima. Aku ada personal problem. Tu jek. Hahahahaha. takkan nak sedey kot. Luar aku nampak relex tapi dalam aku ngan Allah je yang tahu. Aku pon tatau pe salah aku masing-masing nak cari kehidupan so, juz let it be. Dan bulan 5 jugak aku dapat surat dari PTPTN aku kena bayar RM 28K ! Giler kau kan. Tapi aku asa dalam RM5-6K je kot kena bayar balik sebab aku guna duit tu untuk satu semester jek. So, dats why aku sibuk membuat part tyme dan salah satu sebab aku join Herbalife. Takkan nak harap duit mak ayah lagi kot. Sendiri guna sendiri bayar lah weyyy...


Akhir kata kepada kawan-kawan aku yang bermasam muka ngan aku sebab aku selalu sibuk dan pergi kerja part time pastu pergi Singapore tak gitau aku mintak maaf banyak-banyak. Pastu blog terbengkalai tak update. Sekarang aku faham kenapa ramai blogger stop blogging dan jarang update dah blog. Sibuk ngan kehidupan realiti. That's the answer. Now u got it. Okey. Bye


3 comments:

Mama Ta said...

hai cikgu. haha. best tak jadi cikgu? mesti penat layan kerenah budak-budak sekarang kan.

eh btw, nak tanya u amik tak herbalife tu? okey tak? diet untuk kuruskan? how about the price eyh??

shazika said...

dye yana:

hye..kamu siyes nak tau pasal herbalife ni? pm sy kat fb eh. sy klik kat link awak x dpt -_-"

herbalife malaysia said...

Hi. Herbalife product memang efektif dan I dah loss 13kg dlm masa 3 bulan.