Monday, October 29, 2012

Cukup 12 jam


Semalam semua mengadu kat twitter dan facebook jalan jem teruk. Ini pengalaman aku sendiri perjalanan  dari Kuala Terengganu ke Kuala Lumpur.

Aku bertolak dari rumah pukul 9.00 pagi. Bas aku akan bertolak pukul 10.00 pagi. 


Sempat snap on da way gi stesen bas. hehehehe~

Dalam perjalanan nak ke stesen bas aku mula cuak sebab jalan agak jem. 
Kenapalah semua orang nak menuju pusat bandar pada waktu yang sama ngan aku.
Nasib baik sempat sampai stesen bas lagi beberapa minit pukul 10.

Bas gerak macam biasa. Perjalanan smooth jer sehinggalah  kat Bentong (sebelum tol kot).
Bas dah mula gerak slow. 
Aku ase dalam perjalanan tu dah beberapa kali aku tidur dah beberapa kali dah aku bangun.
 Bangun belek-belek nota PJ jap pastu tertido balik. (aku exam PJ arini)
Tak sampai-sampai jugak.

 Aku nak tau sangat kenapalah jem teruk sangat ni.


 Aku pon syak ni mesti sebab beratur lama tunggu turn nak bayar tol. Mungkin sebab ni terjadinya jem.


 Lepas jer tol mak aihhhhh.... Lagi teruk jem nyer...
Aku boleh tangkap gambar depan macam ni sebab seat tingkat atas dan paling depan sekali. macam tengok wayang.


Sepanjang perjalanan banyak kereta berenti tepi jalan.
Motor releks je lalu celah-celah kereta.


Selalunya kalo aku naik bas pukul 10 pagi, dalam pukul 5 camtu dah sampai dah KL.
Ni pukul 8 masih ada kat highway. Kiri kanan hutan lagi.
Jeles tengok laluan sebelah kanan (arah bertentangan). laju jer kereta memecut.

Pastu lepas jer tol Gombak nak masuk KL, elok jer trafik. 
Alhamdulillah selamat sampai Kl pada pukul 9.
Satu hal pulak dari KL nak ke Cheras. Ingat nak ambil taxi cepat sket sampai.
Sekali tengok emmmmm agak jem jugak.
So senang citer ambil LRT turun Cheras.

tepat pukul 10 sampai hostel.
Masuk jer bilik mak aku tetiba kol.
Aik..macam tau tau jer kan aku dah sampai hostel.


pi es: aku exam 2 minggu ni. 

1 comment:

Hanna Nabiella said...

yupp, jem teruk giler aritu..huhu, wahh, naluri seorang ibu lah kate kan.. ^^.