Monday, October 22, 2012

Hostel terbuka


Tadi pilih-pilih gambar nak masuk dalam belog baru perasan yang aku tangkap gambar siket jer untuk kolej kediaman terbuka tahun ni. Beza ngan tahun-tahun lepas. Siap boleh kasi inspirasi kat orang lain yang nak hias hostel dan bilik dorang. Terus aku meseg Ruby


Aku: Rupa-rupanya siket je saya amek gambar-gambar bilik
Ruby: Tula...Dah la amek satu satu bilik je. Satu sudut pulak tu.
Aku: Kat Damai (nama hostel) satu je gambar bilik saya amek. Huuuuhuuu..
Ruby: Nak kata saya tak amek gambar ke? Hehehe 


Memang masa kat Damai aku bagi Ruby pegang kamera aku sebab aku tolong AJK Dokumentasi tangkap gambar pakai kamera besor. Lupa pulak aku kamera sendiri tak amek gambar. (T____T)~ Takpelah, aku tayang mana yang ada jelah yek.



 Alahai..Terselak pulak skirting kau dik oi. Nasib baik dalam tu kemas teratur. 


 Yang ni bilik-bilik kat asrama lelaki. Lawa kan. Ko ingat lelaki tak reti hias bilik ke? untongler bini dorang dapat laki macam ni. 



Ni pulak bilik-bilik kat hostel perempuan.  Bilik perempuan lagi banyak barang kalo nak bandingkan ngan bilik lelaki. 


Tema hostel terbuka pada kali ni adalah Lestari. Jadi kena hias bilik dan hostel menggunakan barang terbuang dan terpakai mengiku kreativiti sendiri. Kreatif jugak dorang ni.

Antara benda yang menarik perhatian aku: Buat bunga menggunakan kertas warna pastu letak dalam botol plastik, buku-buku yang disusun rapi dalam rak (aku suka tengok bilik ada buku) dan kat siling ada lampu macam kat hotel. Yang hiasan lampu tu kat dalam bilik junior lelaki.



Bina KLCC menggunakan botol mineral, bendera Malaysia menggunakan penutup botol, frame gambar bunga yang warna biru tu guna kertas surat khabar dan hiasan kat siling guna kertas warna warni. 


Untuk pengetahuan korang, hostel kat maktab aku memang tiap-tiap tahun akan adakan hostel terbuka. Lelaki boleh masuk hostel perempuan, pompuan boleh masuk hostel lelaki. Tapi pada hari tu jerlah ko boleh ushar hostel berlainan jantina. 


Pastu siap boleh cat dan hias bilik ikut kreativiti masing-masing. Aku pernah post pasal hostel kat sini. Bilik aku pulak tak berubah, sama macam tahun lepas. Cuma tambah rak buku jer. Ini bilik aku.



6 comments:

Unknown said...

cantek2 sume bilik hostel tu

Rin Saharina said...

lawaaa bilik drg eh.kemas & bersih. rin suka yg lampu tu.lawaaaa :))

mizzura said...

mak aiii...girlish nyer bilik lelaki tu...haha...

dee said...

ok, jeles. besarnyaaaa bilik koranggg

Unknown said...

wahhhh! lawanyaaaaa!! jom jalan2 kat blog saya.
http://sikidalpunyacerita.blogspot.com/

RIZZNA said...

Semua menarik. Klau CiM jd juri, pening ñk bg markah