Thursday, November 1, 2012

Bintang kecil


Satu hari aku masuk kedai buku. 
Nak cari hadiah untuk adik aku si kepoh tu.
Aku suka kalo bagi hadiah kat orang hadiahkan buku.Dapatlah jugak ilmu kalo baca buku.
Ushar-usharlah buku-buku yang sesuai dengan tahap umur 9 tahun. 
Tetiba ternampak majalah Bintang kecil. 

Cover girl Bintang Kecil pon pakai tudung. 
Memang budak ni bertudung ke atau nak jadi cover girl Bintang Kecil sekarang kena pakai tudung?
Ntahlah, aku tak belek pulak untuk tahu lebih lanjut.

Dulu masa aku form 1 form 2 macam tu aku suka baca Bintang Kecil.
Tak beli pon. Aku pinjam ngan Tin Aliya. Dia memang banyak buku dan selalu beli Bintang Kecil.
Aku pon tumpanglah baca.hehehehhe...

Tapi sekarang dah tak layan buku Bintang Kecil dah. Dah dewasa remaja gittewwww kenalah baca bahan bacaan untuk remaja. Tambah-tambah aku ni cetek ilmu agama. So sekarang aku suka baca Gen-Q. Yang Gen-Q ni aku beli sendiri lah. Takkan nak pinjam ngan Tin Aliya lagi. Dia sekarang ada jauh dari Malaysia. 


Murah jer majalah Gen-Q. RM7..! lagi murah dari beli sekotak rokok atau topup celcom 10hengget. 
Alaaaa...nak tambah ilmu janganlah berkira sangat kan. Ilmu agama pulak tu. Sama jugak ngan kesihatan. Herbalife mahal tapi berbaloi sebab jerawat aku dah pulih. Alhamdulillah...Hehehehe..




2 comments:

Admin said...

hehe.. kite jrang beli majalah.
dari kecik dulu kalau beli pn komik anak2 sidek:D

shazika said...

ahsfantasy24:

Saya pon layan komik anak2 sidek jugak
hehehehe...cter dia pon suka tengok