Monday, December 24, 2012

Cabar diri sendiri


Aku ni dah lama ada lesen kereta tapi masih takut takut nak drive sendirian.
Mesti ada yang kena teman.
Sebelum balik cuti hari tu Ruby ada pesan belajar bawak kereta sendiri. 
Kalau tak sampai bila pon tak reti.


Practise make perfect
.

So, memandangkan aku nak kena gi buat shake party dan jumpa cunstomer, nak tak nak aku kena drive jugak.
Tapi jarak tak jauh lah. 
Satu hari aku gi rumah mak cik aku sendirian. 
Tanjat mak cik aku tengok aku datang sorang-sorang.


Good job zazi. Dah berjaya satu tahap.


Next, drive waktu malam. 
Aku ni tak rabun tapi silau. Tu yang tak berani nak drive malam-malam.
Aku try cabar diri aku haritu, balik dari rumah makcik aku waktu malam.
Sambil drive aku marah-marah kat kereta arah bertentangan sebab bagi lampu tinggi.
Baru beberapa hari yang lalu aku dapat kesan, 
AKU SEBENARNYA YANG BAGI LAMPU TINGGI.
Kereta bertentangan bagi lampu tinggi untuk kasi warning kat aku kot. APTB.




Memandangkan sekarang di Pantai Timur Semenanjung Malaysia sedang musim hujan, lagilah aku tak berani nak drive. Tapi sampai bila aku nak berani kalau tak mencuba.
Jadi, pada suatu hari yang sedang hujan, aku try drive nak pergi pasaraya. 
Aku ajak lah adik aku temankan. 
Alhamdulillah, berjaya pergi dan pulang dengan selamat.


kesimpulannya, 
Kalau kita tak berani dan lemah dengan sesuatu perkara, try cabar diri sendiri.
Insha Allah.. Kita berjaya overcome the fear. Belum cuba, belum tahu.


Sama macam orang yang nak lose/gain weight dan improve masalah kesihatan ngan Herbalife.
Ramai yang tanya: "yeke boleh berkesan??"
Belum cuba, belum tahu..
Kalau nak cuba, contact lah aku..
013-9454928 (azie)



1 comment:

|.a.r.i.e.z.a.| said...

aku cabar ko bercakap face to face dengan harimau plak :p