Tuesday, January 1, 2013

Macam mana nak bawak balik?



Harini 1 januari 2013.
Pagi-pagi Ruby dah kejut aku nak mai ambil.
Dengan tak mandinya terus balik hostel untuk daftar dan dapatkan kunci.
Sekali angkut barang dari basement ke tingkat 3 tuuudiaaaaaaaa... 
Macam nak tercabut segala urat-urat badan. Kompem gain muscle aku. 
Dah la barang-barang banyak, berat pulok tu. 

Pastu kena angkut barang-barang dari bilik stor pulok.
Kami duk kat maktab ni setiap kali cuti kena kosongkan bilik kasi clear semua.
Barang-barang semua masuk dalam bilik stor. (pernah citer kat sini)
Sebab nanti time cuti akan ada cikgu-cikgu dan student masuk untuk kursus dalam cuti (KDC) atau JQAF.

Ni barang-barang aku selepas di angkut. 
Tapi ada lagi ni kat bilik stor. Tinggal 1 storage box penuh buku ngan satu bakul besor.
Ni hasil aku duk hostel selama 3 tahun setengah.
Ko bayangkan lagi 2 tahun aku kena duduk maktab nanti habes belajar nak angkut bawak balik rumah camne????? Kena bawak balik ngan lori ler nampak nyer. 

Mengamuk mak aku kalo tau barang aku banyak ni kat hostel.
Dia selalu pesan, bawak lah balik sket sket barang tu.
Tapiiiiiiiiiii....
Nak ngangkut berat mak oiiiii buku-buku, fail-fail tu semua..
Bila mak ayah nak mai jenguk aku kat sini????



7 comments:

adibah kamal said...

YOU STUDY MNE??

ainil fazieda said...

ouh ! kenapa bnyak sgt barang ? hihi . biasa lah , student mmg sllu bwak brang xingat dunia :) pas tuh nak bwak balek , dah sakit kpla . hehe .

Unknown said...

Banyaknya barang :O

Sementara masa masih ada ! TOPUP RM100 UNTUK ANDA !
http://nadyabubble.blogspot.com/2012/12/contest-top-referer-get-rm100-topup.html

shazika said...

adibah kamal:
saya study maktab..ipik

shazika said...

ainil:

tulaaa...
nnti nak kena jugak bawak balik sket2..semak dah bilik ni ha

|.a.r.i.e.z.a.| said...

ko sewa lori balak :p

shazika said...

arieza:
wohaaa...!
tu satu hostel boleh angkut bawak balik. hahahaha