Saturday, March 9, 2013

Beli bahan bantu mengajar

ehem...
 alhamdulillah masih diberi kesempatan masa untuk aku update blog. 

Kali ni aku nak citer pasal bahan bantu mengajar yang aku beli aritu. Ada pameran apa ntah kat depan libry pastu pakcik penjual tu datang kelas promote bahan bantu mengajar. 

Ni semua satu set RM60.  Ada white board yang boleh gulung tu, clipper, kad manila dan kertas A4 bewarna yang dah diliminate so lepas pakai boleh sapu dan guna balik. Jimat la kertas tak payah setiap kali masuk kelas mengajar kena beli kad manila baru. Aku tatau lah kalau kat luar mahal ke idok. Bagi aku okeylah ni semua RM60. Alang-alang ada duit masa tu hasil retail produk herbalife dapatlah aku beli barang-barang ni.


 Ni contoh penggunaan kad manila leminate. Buat score board untuk karnival permainan kanak-kanak. Lepas tu boleh padam dan guna lagi.


tadaaaa!! semua barang tadi diletak dalam beg khas. Aku tempah kaler PINK tapi tatau sape yang tulis kaler lain tapi amek kaler lain so yang tinggal kaler biru ni h ngan kaler ijau. Ijau tak cantik so aku amek ler biru ni. Okey la kan.

Tu lah bahan bantu mengajar yang aku beli sebagai persediaan nak praktikum ke sekolah bulan 4 ni. Tak lama dah tu. RPH aku tak setle lagi. Kena buat jugak sket-sket nanti gi sekolah tak kalut nak wat RPH. So, kalo sape-sape yang nak bertanya mana nak dapat barang-barang tadi aku nak mintak maaf sebab aku tatau kat mana nak cari pakcik tu. Dia datang kelas kami, lupa nak tanya nak cari dia macam mana.

ada lagi bahan bantu mengajar yang lain-lain yang dah aku beli. Tapi malas nak pungah barang-barang dalam kotak. Oh! teringat lecturer aku cakap, masa kat maktab dan mula-mula posting ke sekolah nanti punyer bersemangat buat dan bawak bbm masuk kelas. Dah lama mengajar dan dah otai nanti masuk kelas bawak kapur/marker pen jer.. (T___T)~ sigh!

4 comments:

NinaAz said...

Menarik... budak2 mesti sukaa. Cayokkk. Good luck taw

Unknown said...

waa..mcm best je bbm tu...nak jugak... :(

Rin Saharina said...

rin pun beria beli abm bagai, last2 msuk kelas bawak marker saja. haihh

Darlina said...

Sy xigt panggil ape ni..nak beli mn yer skrg..zaman praktikal dulu dh beli