Thursday, April 25, 2013

Denda cara orientasi


Assalamualaikum...

Pernah satu hari aku kena relief (ganti kelas) murid tahun 6. Sebelum ni pon aku dah pernah masuk kelas tu. boleh tahan jugaklah bising nyer. Ada jer benda nak menyembang. Aku masuk jer kelas tu aku tulis besar besar kat white board "SILENT HOUR" dengan harapan dalam masa 1 jam kelas tu duduk diam dan buat kerja masing masing. Aishhhh tak sampai 5 minit dia mula dah buat perangai. yang perempuan okey lagi boleh bertahan tapi yang lelaki bising tak buat kerja main baling bola buat daripada kertas.


Aku pon apa lagi tarik sorang datang depan berdiri dalam 5 minit. Tak lama kemudian eh eh ada lagi bising. Aku paksa dorang baca buku cerita. kelas tu ada banyak buku cerita. Pastu aku tarik lagi sorang datang depan bawak kerusi sendiri.

lepas snap gambor ni baru aku perasan ada cikgu lalu time aku denda pastu ambik gambar budak kena denda =(

Semester lepas kan aku jadi JPP kena handle orientasi junior baru. so aku guna idea denda tu aku apply kepada muri-murid nakal yang tak dengar arahan cikgu. Yang budak kat atas kena tu salah satu dendaan yang ada masa orientasi. caranya, duduk atas kerusi tapi kaki lurus kena angkat jangan cecah alntai. Perghhh aku tau memang lenguh so aku suh budak ni buat tak sampai 5 minit. kesian plak aku nengoknyer...

Dah habes kelas sebelum aku keluar murid-murid mai salam. Sempat lagi aku pesan "ko jangan nak buat bising lagi eh, kata nak dapat 5A, keje kenalah buat". Macam macam hal lah budak budak ni.


1 comment:

Unknown said...

Brutal gila kak zi !