Wednesday, April 24, 2013

Melukis raksasa

Assalamualaikum..

Semalam, sampai sampai jer sekolah pagi tu aku gitau Ruby. Kita ni asyik dapat relief (kelas ganti) darjah 6 jer kan. teringin jugak nak ganti kelas murid tahun 1. Sekali pergi pejabat ushar nama kena ganti kelas apa memang tuhan makbulkan lah dapat relief kelas Tahun 1. So, aku pergi kedai buku sekolah beli kertas lukisan sebab nak suruh dorang melukis. Kalau budak budak suka melukis, kalau murid yang tahun 4 5 6 asyik asyik nak main kuiz. Pastu bising. Penat cikgu nak melayan kerenah uolssss..

Oleh sebab aku ni cikgu yang tak reti melukis, aku suruhlah dorang lukis raksasa yang dorang imagine akan muncul. Seperti raksasa dalam citer ultraman. Lukis main hentam jerlah fizikal raksasa dorang tu.


Tengok raksasa cikgu kat white board. T____T sigh. Cikgu tak terer dalam lukisan. Raksasa cikgu buat 'peace' pon murid tak faham. Siap tanya 'kenapa ngan tangan dia cikgu?". aku pon terang "tu peace lah" sambil demo buat peace macam mana.


Ni jerlah contoh raksasa yang dorang lukis. Yang lain comey comey tapi tak sempat nak ambik gambor. Ada yang buat raksasa pakai cekak kaler pink la, ada yang buat raksasa pegang pistol dan pedang dan ada yang buat raksasa beberapa ekor tiru citer boboiboy kuasa 3. emmmm aku syak lukisan belah kanan raksasa kepala petak tiru encik boss dalam boboiboy lah..

motif suruh dorang lukis raksasa??
Nak suruh dorang berimaginasi pikir di luar kotak fikiran.


1 comment:

Ara Nadea said...

hahaha.. comel raksasa mu itu.. untung budak2 sekarang ada cikgu yg sabar macam kamu ni.. melalui lukisan boleh bina kreativiti kanak2..