Tuesday, May 21, 2013

Tulisan buruk


Assalamualaikum

Dalam kesibukan study sempat jugak aku nak update kisah yang berlaku semasa exam tadi. Tadi aku exam paper english. Aku tatau lah apa masalah aku ni. Apa yang aku tumpu mesti tak keluar pastu yang aku ignore tulah yang keluarnya. Macam contoh tadi, ada 1 soalan struktur keluar apa yang aku tak baca langsung..!!


Semasa exam tu kepala aku duk teringat bahagian nota yang aku ignore tu. Ingat dengan jelas kedudukan dalam fail nota aku, selak satu muka surat terus nampak nota tu, siap aku buat peta minda lagi tapi masalah nya aku tak baca. Sebab tulisan aku buruk tak dak mood nak baca nota tu. So, aku wat donnoe je ler. Sekali tengok tengok dia keluar plak ehhh..


Beberapa minit sebelum lecturer nak kutip kertas baru aku isi. hentam sajalah labu.. Dah memang salah aku sebab tak baca. Apa yang aku hentam tu opkoslah salah. (T___T)~ sigh.


Aku tataulah nak baiki macam mana lagi masalah tulisan aku ni. Sejak zaman sekolah lagi cikgu duk tegur. Pernah cikgu zul (cikgu matematik dan add math aku) tegur,


"Burukyer tulisan kamu datin" (till now i donnoe y cikgu call me datin)


Direct teruihhh cikgu kata tulisan aku buruk. Dalam kelas aku sangat adore ngan tulisan kak long. Meced giler. kadang-kadang aku ambil nota kak long copy balik sebab nak tiru tulisan dia. Menjadilah siket. Tapi bila time jari jemari dah letih adoyaiiii dia start balik hodoh tu. Takpe no problem, praktis make perfect. So, usaha lagi mencantikkan tulisan.

Tak cantik sangat pon tak per asalkan kemas dan ada la mood nak baca nota. Kannnn... Okeylah, esok exam lagi. Aku nak sambung study. XoXo~




No comments: