Saturday, August 24, 2013

Mencari picagari

Assalamualaikum..

Nak bagi aktiviti mengajar menarik kenalah guna bahan bantu mengajar yang menarik.
Aritu nak ajar PJ.
tajuk penyalahgunaan bahan.
Lebih spesifik nak kena ajar pasal ubat, racun dan dadah.
Aku pon pikir.
apa bahan aku nak guna untuk set induksi.?

Set induksi ni langkah pertama sekali kita kena buat sebelum mengajar dan aktiviti tu untuk buat budak rasa ghairah nak tahu eh cikgu nak ajar apa yek arini??. Gitteww...


So aku pon pikir aktiviti main music box,
dalam box tu ada ubat ngan picagari.
Bila muzik stop pastu budak bukak jer box tu  tengok tengok ada picagari
 mesti dia akan rasa tertanya-tanya
then aku pon gitau arini ada doktor datang suruh cikgu cucuk kamu semua.
 Wohaaa..!


Aku ingat picagari mahal.
Nak jimat duit aku pon gi cari kat kedai Mr.DIY
kot-kot ada mainan budak-budak yang main doktor-doktor tu.
Tapi hampeh btol tak de.
Pergi kedai duahengget pon tak de jugak.

Last-last aku gi farmasi.
laaa...Murah je pon picagari seringgit enam posen satu.
Punyerlah melilau bazir masa cari menda tu.

Ni la picagari tu.
Kotak tu aku mintak tolong roomate yang balutkan.
Beriya aku cari benda ni tapi pakai tak sampai pon 5 minit.
Semata-mata set induksi.
pfftt~



1 comment:

Aimacomel said...

adoii, tak berbaloi sungguh melilau cari pastu pakai 5 minit. sabor jelah eh kan. Apa2 pun, budak rasa syok belajar =)