Tuesday, September 17, 2013

Berjimba hujung minggu

Assalamualaikum...

Disebabkan aku tak bersungguh nak cari tiket balik cuti Hari Malaysia aritu, bila ramai giler budak hostel balik kampung baru aku rasa menyesal. Last minit baru nak cari tiket memang non hado la kan. Nasib baik jiran bilik sebelah, Amna tak balik jugak. Melepak lah aku ngan Amna dalam bilik selama satu hari tak kemana-mana. Habeskan masa ngan tengok movie dan tidoq. Masuk je hari kedua dah tak boleh tahan dah kebosanan tahap gaban...internet connection pon tak dapat gara-gara wifi maktab problem dah dekat seminggu..

"Amna, jom la kita keluar. Tengok wayang ke gi Jalan TAR ke"
"okey"

Lepas zohor bergerak lah aku ngan amna gi Pavilion. Beli tiket wayang dulu citer Lagenda Budak Hostel. Syiok lah jugak kalo rasa nak gelak-gelak release tension sambil imbau kenangan semasa kat hostel sekolah dulu dulu. Aku suka tengok wayang citer lawak berbanding citer seram. Siapa tak tengok lagi Lagenda Budak Hostel baik pi tengok cepat. Aku bagi 4.5 bintang out of 5. 


zazi dan amna..Kami keluar berdua jer. 



Singgah kedai Sticky ushar-ushar orang buat gula-gula ni pastu buat muka selamba ambil tester. Dua kali pulok tu gi ambil. Teringat anak murid Pokdin bagi hadiah satu balang sticky untuk majlis perpisahan. 

Kaki aku tak cacat sebenarnya..

Surau pavi best dan selesa. Siap ada cermin besor for a better view dan selca. sorilah amna tak sempat bersiap lagi aku dah snap.




Feeling model ah siket..Tapi mata macam juling jer. Lantak ah..


Habes wayang pukul 6 lebih terus Asar kat situ pastu ronda-ronda sekitar Bukit Bintang. Ramai giler orang. Aku rasa macam duk luar negara jer sebab ramai pelancong asing. Aku ngan Amna bajet cakap indon lah jugak fefiling dari luar negara



Tetiba tengok ramai orang berkumpul. Rupa-rupanya ada orang emas berkilat tengah posing. Kalo nak bergambar ngan dia kena bayar RM2. Memang tak lah kan aku nak bayar semata-mata nak bergambar ngan dia. So, aku snap gambar dia curik curik dari jauh. hehehehe..



Sebelum maghrib gerak gi Time Square pulak nak maghrib kat sana. Punyerlah ramai orang kat surau TS tapi kami menyelit jugak solat situ alang-alang dah sampai. Lepas maghrib tapau Subway pastu gerak balik ke hostel. Akhirnya terisi jugak masa cuti aku ngan keluar jalan-jalan daripada terperuk dalam bilik. 

1 comment:

Luqman Zakaria said...

syok berjalan..hehe..surau kt TS memang pack giler..kadang tuh kene tunggu turn..surau die sempit jer..