Friday, October 11, 2013

Percutian idaman


Assalamualaikum...

Semua orang mesti ada satu tempat yang dia teringin sangat nak pergi...Aku pon macam tu jugak..Ada beberapa tempat yang aku dah list untuk pergi sejak dulu lagi. Alhamdulillah ada tempat yang dah berjaya aku sampai ke sana contohnya ke Melaka. Yang ni 2 kali aku pergi. Yang kali pertama pergi Ruby yang bawak. Tinkiu Ruby. Aku pernah cerita pasal ni kat blog..


Yang kali kedua pergi sebab buat kajian tentang masyarakat Melaka. pergi ramai-ramai ngan lecturer dan coursemates.. 

Tapi...ada lagi satu tempat yang aku teringinnnnnnnn sesangat nak pergi iaitu..jeng jeng jeng...Pulau Langkawi..!! Walaupon aku study kat Kedah 5 tahun duduk sana pastu masuk pulak U dekat kedah berkenalan ngan orang kedah tapi tak berkesempatan lagi nak pergi Langkawi.. (T____T)~.. aku tataulah kenapa belum sampai masanya untuk aku gi sana. Seseorang pernah nak bawak aku siap planning kemain lagi rancaknya sampai sekarang tak pergi pergi maybe tak wujud dah kot rancangan tu ngan dia..


 Replika burung helang..Teringin nak bergambar kat sini.. Hahahahaha..kesian giler aku..


Mak aku selalu pergi rombongan sekolah ke Langkawi. Aku nak ikut dia tak bagi. Mak aku cakap nanti pergi ngan rombongan sekolah aku sendiri bila dah jadi cikgu. Kalau pergi bawak budak sekolah tak enjoylah cikgu nak kena perhati anak murid jer.. Sebelum jadi cikgu ni lah kena pergi survey dulu tempat-tempat best..betol tak?


Lagi satu kalau kat Langkawi benda yang best adalah cokelat Daim dan kisses. 


Mampu google gambar jer. Sambil taip entry ni pon teringat-ingat cokelat daim. Hadoi...Aku kalau kirim kat orang cokelat daim tu aku akan makan sorang jer tak mau share ngan orang lain. Kao nak bagi pon bagi sebijik sorang jer. Tak boleh lebih lebh melainkan kalo aku beli dua bungkus besar. Bukan senang ooo nak dapat cokelat daim ni. Nak beli kat famous amos punyerlah mahal. Kat supermarket pon sama..


Aku pernah terpikir..kan best kalau dapat posting mengajar nanti kat Langkawi. Dulu aku selalu doa moga dapat kawen ngan orang kedah pastu posting mengajar kat kedah pastu boleh pergi langkawi selalu pergi shoping periuk pinggan mangkuk dan cokelat kat sana. Tapi sejak sedor diri ni tawakal pada Allah jerlah dapat mana-mana pon. Asalkan dapat jugak pergi Langkawi satu hari nanti. Insha Allah...~ amin.

 

1 comment:

mie said...

banyak lagi yang menarik kat langkawi tu..
selain helang dan coklat..
ehehehe