Sunday, October 6, 2013

Simple


Assalamualaikum...

Fesyen tudung sekarang memang macam-macam kan. Tapi satu yang aku perhati makin lama orang makin cipta jenis tudung yang senang dan mudah dipakai. Just serelung masuk kepala dah menutup aurat. Aku sangat suka jenis macam tu. Dulu aku pernah citer pasal tudung ekspress. Kali ni kita citer pasal tudung yang lain pulok lah ye. 



Kalo dulu aku suka pakai tudung syria kan tapi bila dah mula sedor diri ni aku dah jarang pakai syria. Tudung syria aku yang dulu banyak singkat nanti nampak dada so dah tak pakai bawak balik rumah bagi adik aku. Tinggal beberapa helai je yang labuh. Tapi renyah siket lah syria tu nak kena iron kalau berkedut lepas basuh. Tambah tambah kalo yang jenis cotton.


alhamdulillah sekarang aku dah jumpa tudung yang selesa, labuh, tebal kalo tak pakai anak tudung pon tak pe dan yang paling penting tak perlu beriya sangat nak iron. Hooreyyy..!! Contoh macam tudung ungu yang kat tengah tu. Yang tu sejak beli, basuh, pakai, keronyok, basuh pastu pakai balik sampai sekarang aku tak iron lagi. Pastu dia senang bentuk. Yang tu aku beli kat time square sepuloh hengget jer.


Style aku pakai tudung plak asal cepat siap.


Sebab senang nanti nak keluar makan takkan nak beriya jugak pakai tudung lilit. Pastu nak matching kan dengan baju lagi. Makan masa yang lama tauu...Alhamdulillah sekarang orang dah tak kisah kalo pakai tudung tak sama warna atau tak matching ngan baju. barulah pop colour .



Kalau untuk ke kelas dan mengajar aku pakai baju kurung bercorak. Tudung yang aku paling selesa pakai adalah tudung bawal. Yang ni memang wajib kena ironlah. Dah nama pon cikgu kena proper sket gi kelas.


Alaaa..threesixty

Sebab aku dah terbiasa pakai syria dan tudung bawal, bila sesekali pakai tudung lilit lilit orang tengok aku pelik pulok. Pernah aku keluar ngan Ruby pakai tudung lilit pastu ruby cari aku padahal aku kat tepi jer pastu duk kata 'saya nak tegur tapi takut salah orang'.. hampeh betol lah..Begitulah cerita tudung simple yang main sarung je tak perlu iron. Hehehehe... Semoga bermanfaat bagi yang tercari tudung yang simple ekspress..


2 comments:

budakbandunglaici said...

nice entry. 1st time datang singgah sini.

recent post : <a href="http://budakbandunglaici.blogspot.com/2013/10/pentingnya-google-kepada-blogger.html>Pentingnya Google+ Kepada Blogger</a>

Lelaki said...

bertudung menambahkan kechomelan.