Thursday, May 8, 2014

Projek mini library

Assalamualaikum..

Salah satu impian aku yang dah lama terpendam adalah untuk wujudkan satu mini library kat dalam bilik. Kat rumah, mak ayah aku ada satu rak penuh buku koleksi dorang. Aku pon nak lah jugak ada rak buku sendiri. Aku kan jarang ada kat rumah, koleksi buku yang aku punyer kat rumah memang siket. Tapi kat hostel banyak ler. Haritu alang-alang aku homesick gedik-gedik nak balik kampung aku pon angkut satu bagasi buku. Dalam tu penuh buku je. Mak aku pesan dah, barang-barang yang ase tak guna sangat tu bawak balik lah siket-siket. Nanti akhir tahun tak de lah banyak sangat barang nak angkut bawak balik. Jangan sampai kena sewa lori pulok..


Oh..berbalik cerita pasal buku. Bila susun-susun buku kat rak rasa seronok. Nampak koleksi buku-buku kita. Ada lah jugak beberapa buah buku aku dah kasi kat orang sebagai hadiah. Ni kat hostel ada lagi ni tak muat nak bawak balik haritu.



Tadaaa….!! Mini library in the making…



Ini pulok koleksi buku karya Dr. Tuah. Aku suka sangat baca buku dia sebab bahasa dia santai macam dia tengah bercakap ngan kita. Kenkadang kalo aku rasa lemau tak bermotivasi aku baca lah buku-buku beliau. Ada beberapa buah aku dah kasi kat orang. Tatau lah orang lain baca rasa seronok ke tak. Bagi aku best!


Aku sedey sangat sebab buku-buku yang zaman sekolah mak aku dah buang..huaaaaaa (T__T)~ Dah pernah citer aritu kat sini.


Adik-adik aku suka jugak membaca. Tapiiiiiii baca novel jer laaa.. Novel jiwang yang tebal-tebal tu memang kusyuk giler ah dorang baca. Sampaikan aku panggil dorang boleh buat donnoe je. Pastu main tukar-tukar novel ngan sepupu-sepupu yang lain. Banyaklah jugak koleksi novel dorang. Bila aku bagi buku Mr. Midnight yang nipis tu tak habes pon  dorang baca. Novel yang tebal tu mampu pulok habeskan. Hangin betol aku..



Kalo ada sesape nak kasi hadiah buku untuk tambah koleksi mini library aku, boleh ler dialu-alukan..Hehehehehe.. Aku tak suka yang citer jiwang taw. Aku suka buku motivasi, novel English dan buku tentang keagamaan. Okeylah..tata~


2 comments:

PearlKaz said...

aaaa... seronok kan kalo ada mini library?... kalo library mcm dlm rumah wardina tu pun lg best.. cuma, takde bilik plak yg boleh dijadikan library. hehe

Luqman Zakaria said...

boleh tahan byk jugak ek..hehe..