Friday, April 24, 2015

Celoteh murid: jujurnya budak

Hari ni english year 1 aku suruh murid melukis gambar apa apa jer yang mereka dah belajar. Sorang murid tahun 2 aku ajak masuk sama melukis sebab dia ada buat hal tadi masa cikgu tak de.


Sedang syiok syiok melukis. Aaron menjerit "eeee bau kentut!!". Selang beberapa saat baru bau tu menusuk ke rongga hidung kami di dalam kelas. Terus aku bukak pintu keluar kelas cari nafas.


" siapa kentut tadi tu?!"
"Bukan saya" semua murid membela diri.
"Kamu ke ismandi? Aaron? Hanna? Atet?"
"Tidak saya kentut" semua tak nak mengaku.


Aku pon pasang helah. "Okey, sape kentut tadi ticer bagi cokelat".


Tetiba hanna angkat tangan dengan pantasnya.


" kamu kentut tadi hanna?"
"Iya. Hihihihi"

Wohaaaaa!!!

Kuang asam betol hanna. Kentut sembunyi sembunyi. Hadoiii.. pengsan.. Aku sebut nak bagi cokelat terus mengaku.


Dah tahu tu apa lagiiii.. Terus ceramah lah aku. Dah habes kelas, hanna datang kat aku.


"Ticer, mana cokelat ticer cakap nak bagi tadi?"


(T________T)

Alahai...jujurnya budak..


No comments: