Tuesday, November 24, 2015

Berdikari?


Assalamualaikumm


Sejak kecik lagi aku berjauhan ngan family. Ianya menjadi sejarah pada usia 13 tahun kena hantar gi boarding school. Dihantar ke suatu negeri yang aku memang tak de sedara mara pon. Pada awalnya tiap tiap hari call mak ayah nak balik. Idoknyerrr mak ayah aku nak layan mai ambik aku yang beribu batu jauhnya.. last2 sis redho jerlah tinggal sana 5 tahun.

Bila dapat maktab kat KL sekali lagi tinggal di tempat yang tak de sedara mara. Sokmo tengok jerlah kawan kawan lain family datang menjenguk atau dorang balik ke rumah sedara mara. Lima tahun setengah tinggal di sana survive sendiri jer. Tapi syuur ada kawan2 dan dikelilingi insan insan yang menyayangi diri ini..hahahaha..

Sokmo aku lah yang pergi bermanja manja. Kawan kawan faham dah perangai aku. Kawan kawan pon redhi jerlah ada manusia sebegini.

Semakin lama semakin menjauh plak aku dari family. Sekai lagi aku dicampakkan ke tempat yang tak de sedara mara. Jauh ke dalam hutan belantara pulok tu.. sekal lagi sis redho..hahaha.

Kiri: 19 y/o zazi at KL
Kanan: 25 y/o zazi at M.

Semoga sis terus tabah menghadapi kehidupan ini. Jiwa mesti mau kental beb.. 

Eleh..kental lah sangat. Kenkadang menangis jugak sensorang di bucu katil..
Smirk.



No comments: