Saturday, November 21, 2015

Selesai tahun pertama di LJ


Assalamualaikum...

alhamdulillah selesai sudah tahun pertama aku mengajar di LJ ni. macam-macam dugaan dan pahit manis sepanjang berada di sana yang perlukan aku jiwa mesti mau kental beb. banyak jugaklah aku dapat belajar selama setahun ni. Secara keseluruhannya aku suka duk LJ dengan environment dan orang-orang kat sana. Masa awal-awal dulu sebelum posting aku berdoa moga-moga dapat negeri yang aku mintak tapi last last dapat negeri S ni. Its ok. Berdoa lagi semoga berada di tempat  yang dikelilingi oleh orang-orang yang dapat menyayangi aku. Alhamdullillah. ALLAH KNOWS WHAT IS THE BEST FOR ME.

Warga eskayeljay 2015 

Komuniti pibg di LJ .. Sporting sangat dorang semua..

Ewaahhhh... jom poco-poco beramai-ramai 

Hamek kau kena buat persembahan.. Tak boleh segan-segan sangat kalo duk LJ ni.. Masa mula-mula sampai sini dah kena paksa berkaroke ngan cikgucikgu semua. Dorang cakap orang baru mesti karok satu lagu. Baru ku tahu duduk sana tak boleh pemalu segan segan. Sekarang okeylah dapat adapt ngan persekitaran yang ramai lelaki dan menjadi minoriti islam.

Masa camping sambil picnic. Sungai dekat je ngan sekolah..mandi manda ngan murid murid.


Yang tadi perihal sekolah..yang ni nak cerita pasal semalam pulak. Kami ada dinner ngan warga pipidi B. So berkumpul lah semua cikgucikgu dan staff yang pedalaman-pedalaman B ni. Banyak sungguh sekolah di daerah B ni. Dahlah pedalaman semua. Berkumpullah cikgucikgu dan staff yang tabah dan jiwa kental sekalian.....


 Kemain yang belakang tu nak interframe jugak,,

 Ni separuh jer geng LJ. Yang lelaki-lelaki semua tatau lah gi mana masa ni. Tak dapat gambor ramai-ramai..


Tambah lagi warga LJ. 


Selama duk LJ ni ramai jugak aku dapat kawan baru. Kenal masa keluar kursus atau kawan kepada kawan.


Ni syikin.. dia ni jerlah geng ipik yang sama daerah ngan aku. Ko tengoklah beza gambar kiri masa mula-mula sampai daerah B ngan selepas setahun. Syikin makin sihat nampaknya. aku pulak makin mengecil. huhuhuu...


Itulah ceritanya dah penghujung sesi persekolahan..
Looking forward for next year.
Semoga dapat perbaiki mana yang salah silap dan tingkatkan prestasi.
bye!

No comments: