Monday, December 28, 2015

Perjalanan

Assalamualaikum...

Tinggal 1 hari je lagi untuk aku melepak di rumah sebelum kembali ke tempat mencurahkan ilmu. Masa yang ada ni aku sokmo tidur lewat lepak layan movie pastu lepas subuh tido balik.. ishh ishh ishhh..

Ramai orang tanya aku..best ke idok tinggal di Lj??

Ko rasa apa jawapan aku..

Ce teka ce teka...

Hurmmmm...


Mestilah suka duk LJ. Cuma aku tak suka sebab perjalanan nak ke sana jauh sangat dan mengambil masa beberapa hari pastu kena singgah singgah bermalam dulu. Letih tang perjalanan tu jelah..bila dah sampai sana okey jer menjalani kehidupan seperti biasa.

Dan dalam perjalanan tu, ko tak leh nak survive sensorang je sebab ianya makan kos yang banyak. Mesti share penginapan dan pengankutan.


Tak macam dulu. Naik bas sensorang survive sendiri masih lagi mampu.
 Pengalaman beberapa kali tidur di epot. Tido sensorang pon pernah bersama pelancong2 lain..

Pastu bila ku ceritakan pasal ni..orang pon tanya..tak mau tukar ke?

Aku rasa sementara masih single ni eloklah aku merantau dulu. Kasi peluang kat yang dah bekeluarga dan kawen pindah dulu. Kalau betol aku kawen baru aku mohon pindah. Kita mudahkan dan doakan orang, insha allah nanti tuhan akan mudahkan urusan kita jugak.

Kemudiann..

Orang pon bertanya lagi..

Bila mau kahwen?

Ahhh sudahh.. yang ni aku tak de jawapan. Hanya tuhan yang mengetahui.. titik..

Esok banyak benda lagi nak kemas. Tadi siang dah setlekan hal pasport dan cukai..
Semoga tahun 2016 dapatlah aku melangkah lebih jauh ngan pasport merah.


Ok bye!



No comments: