Sunday, February 21, 2016

Tuck in



Assalamualaikum..

Memang menjadi kebiasaaan bila terserempak dengan murid yang tak masukkan baju dalam seluar semasa waktu sekolah aku akan tegur direct terus dan mesti kemaskan la la tu jugak. Satu hari terserempak ngan murid darjah 1..

Ticer: apoi.. tuck in your shirt.
Apoi: huh??
Ticer: tuck in your shirt apoi

Apoi blur sebab aku cakap english ngan dia. Aku tak lepaskan dia selagi tak kemas. Tetibe lalu murid tahun 2 terdengar aku tegur apoi.

Tahun 2: tuck in your shirt.
Apoi: yu? ( apa..dalam bahasa kenyah)
Tahun 2: masuk baju dalam seluar.

Terus apoi perbetulkan baju dia. Settle.

Satu hari aku ajar pj. So kena pakai tracksuit. Ticer pon terserempak dengan apoi.

Apoi: ticer...tick in
Ticer: ha?
Apoi: tick in..

Ooooohhh..baru ticer faham..ticee pakai baju sukan tapi tak tuck in.

Ticer: tuck in la apoi..
Apoi: tu..ticer tak tuck in..

Yamboiii..suruh ticer pulok tuck in.. HAHAHAHAHA.. bagus ler faham jugak budak budak ni maksud tuck in. Kalo ticer yang tuck in..lain macam la pulok jadinya apoi oiiii...