Saturday, October 28, 2017

Hurry up


Assalamualaikum

Dulu aku selalu sebut ayat ni dalam kelas masa tegur budak lambat  buat latihan.

Ticer: Faster boys n girl. Do your work.

Sekali Hana cakap.

"Mama saya Pastor ticer. Bukan saya."

Alamak!. Mama si Hana ni seorang pastor di kampungnya. Dia dah salah dengar fonem dan salah maksud dah jadinya. Faster and Pastor kan macam dekat dekat bunyi nya.. 

Sejak aritu aku dah tak sebut dah ayat faster. Aku juz cakap

'Hurry up guys...'

Aku rasa yang ni lagi sesuai..

Tetapi tahun ni dalam kelas tahun 1 ada seorang anak murid nama dia Guy. Dah menjadi kebiasaan duk sebut GUYS dengan sekalian anak murid dalam kelas. Sekali tersasul sebut hurry up guys. Terus lah si Guy ni menyahut.

"Yes, ticer?" Sambil termangu mangu..

Ohmeng! 

Sekarang aku biasakan sebut hurry up boys and girls. Senang. 

No comments: